• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marknadsvärde modern Rolex-box?

David

Bödeln
Eftersom jag inte flippar känns det rätt onödigt att ha en garderob full med boxar, särskilt om det finns vettiga pengar i dem.

Vad är marknadsvärdet i Sverige för en modern 16x12x8-box?

Hur mycket ökar det om cert-hållare följer med?

130616-Box_zps50e880d9.jpg
 
Boxarna är värda mindre själva än värdeminskningen på klockorna utan boxarna iallafall, skulle inte sälja dom OM du inte verkligen behöver platsen, vem vet nån dag så kanske du behöver få loss pengar och då är det ju kul och bättre och sälja 'fullset'...

Men vad jag vet så verkar dom kosta mellan 500kr-1000 kr beroende hur gniden säljaren är...
 

David

Bödeln
Håller med MK om att klockorna säljs lättare/dyrare fullset, men utifall att du vill sälja kanske tradera är ett riktvärde, även om jag tror de "vanligare" boxarna är lite dyrare?

Må så vara, men för mig är de ändå värdelösa. :)


Svårt att jämföra då det gäller helt andra boxar.
 

David

Bödeln
Så för att summera, 3500 kr för box och cert-hållare om man är gniden. Tio boxar blir alltså en rätt schysst klocka. :)
 
Topp