• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Matcha klocka med person

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag tycker att det är lite skoj att på lite lagom allvar fundera över vilka klockor som hade passat specifika personer. Kanske finns det fler som gör det, och därför behövs denna tråd. Här kan du alltså koppla ihop en klocka med en kändis, en person du möter på stan eller kanske en KS-profil. Den lokala Ica-ägaren och en Hublot? Carola och en Datejust? Spencer och en Seiko 5? Ja, ja och självklart! :D
Försök att motivera varför just person X borde ha klocka Y i den mån det går.
Capiche?!

Jag börjar:

Fredrik Reinfeldt - Rolex 1803

Det blev ett väldigt liv när det uppdagades att statsministern bar en Longines för, hör och häpna, ca 22 000 kr! :eek: Jag förstår alla de som klagade, det är verkligen inte acceptabelt! Ska en av Sveriges främsta ambassadörer bära ett fattigmansur? ;) Reinfeldt borde alltså snarast möjligt investera i en guldrolle, och vad passar väl bättre än en 'president'?
 

watchowner

Cartier
Watchowner - Casio G-shock GAC-100-8A.

Det blev ett väldigt liv på KS när det uppdagades att medlemmar fylleköper klockor
på nätterna. Nu är det så att jag, watchowner, mer gillar gamla intressanta prisvärda? vintageklockor.
Har ingen Gral typ Rolex, Omega, Longines(kanske då). Så för ett tag sedan köpte jag PLÖTSLIGT en
stor klocka, 55x52 mm. Inte för att jag visste när jag skall använda den men någon gång, som nu tex så
passar den perfekt. Hämtade ut paketet från Asien idag. Öppnade kartongen - inga skador alls tills jag fick
fram plåtboxen som klockan låg i. Hur kan plåtboxen vara totalt söndersmashad utan ett märke på ytter-
kartongen?? Klockan var totalt oskadd - hade jag köpt en vintageklocka TILL så hade det bara varit smulor kvar.
Jag är riktigt nöjd nu faktiskt. 55x52 låter hemskt stort men den passar bra på handleden. Tror klockan får följa
med till Eriksdalsbadet då jag simmar varje vecka.
Bilder efter uppackning med trasig plåtbox och wristshot.

QC3iom8.jpg


XD5vrbX.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Watchowner - Casio G-shock GAC-100-8A.

Det blev ett väldigt liv på KS när det uppdagades att medlemmar fylleköper klockor
på nätterna. Nu är det så att jag, watchowner, mer gillar gamla intressanta prisvärda? vintageklockor.
Har ingen Gral typ Rolex, Omega, Longines(kanske då). Så för ett tag sedan köpte jag PLÖTSLIGT en
stor klocka, 55x52 mm. Inte för att jag visste när jag skall använda den men någon gång, som nu tex så
passar den perfekt. Hämtade ut paketet från Asien idag. Öppnade kartongen - inga skador alls tills jag fick
fram plåtboxen som klockan låg i. Hur kan plåtboxen vara totalt söndersmashad utan ett märke på ytter-
kartongen?? Klockan var totalt oskadd - hade jag köpt en vintageklocka TILL så hade det bara varit smulor kvar.
Jag är riktigt nöjd nu faktiskt. 55x52 låter hemskt stort men den passar bra på handleden. Tror klockan får följa
med till Eriksdalsbadet då jag simmar varje vecka.
Bilder efter uppackning med trasig plåtbox och wristshot.


Alltid kaxigt när folk slänger in nyförvärv i en tråd utan unboxing och annat klabb. Jag måste också medge att den är lite häftig på sitt sätt, och ingen lär våga bråka med dig när du har den på handleden. ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Måste alla säpo-vakter se så "säpo" ut? De försöker antagligen inte smälta in och se diskreta ut, men det syns ju på 1 km håll att "här kommer säpo i sin nya fräscha vårkollektion - en rymlig svart polyesterkavaj, färdigskrynklad skjorta samt dressman-jeans"...
 

morrism

Audemars
Reinfeldt är inte tillräckligt sval för en rolex och absolut inte en daydate, han kan gott ha en seamaster bond på fritiden och en longines när han jobbar. Daydates är för maffia och berlusconi, samma sak egentligen.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Reinfeldt är inte tillräckligt sval för en rolex och absolut inte en daydate, han kan gott ha en seamaster bond på fritiden och en longines när han jobbar. Daydates är för maffia och berlusconi, samma sak egentligen.

En människa kan väl ändra sig? Ingen förutom han själv vet vad som döljer sig bakom de där tomma ögonen. Kanske kommer han gå all in på att försöka ändra sin attityd efter nästa val, han lär ju faktiskt få gott om fritid. Han får helt enkelt försöka anpassa sig efter sin nya klocka, inte tvärtom.
 

morrism

Audemars
En människa kan väl ändra sig? Ingen förutom han själv vet vad som döljer sig bakom de där tomma ögonen. Kanske kommer han gå all in på att försöka ändra sin attityd efter nästa val, han lär ju faktiskt få gott om fritid. Han får helt enkelt försöka anpassa sig efter sin nya klocka, inte tvärtom.

En jättebebis med Rolex, nej tack, finns redan tillräckligt med folk som inte borde bära Rolex
 

Reize

Omega
Paggan skulle kunna sporta en YG DD utan problem tycker jag
Leif känns dock mer som en Ulysse Nardin-kille. Lite excentrisk sådär.

Det är dock ganska fruktlöst att spekulera i vad svenska politiker skulle bära på handlederna. Svenska politiker (oavsett nivå) är oftast tråkiga människor som har ganska dåligt kultiverade liv utanför politiken.

Eccoskor, dressmankostymer och mobilens klocka är nivån på de flestas stil. Agenda, Camilla Läckberg och på sin höjd Springsteen är nivån på deras kulturkonsumtion.

Det är roligare att spekulera i kändisar inom andra gebit alternativt andra länder. Usch vad jag känner mig gnällig nu...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
watchowner
Grattis! Man bara måste äga minst en g-shock! Det är någon naturlag tror jag. Kan se ett fiktivt avsnitt av CSI Miami framför mig:

Horatio: -His body is totally annihilated. There is not a single bone in his body that's not broken into thousands of pieces.
*Horatio tar långsamt av sig glasögonen*
-His G-shock is still intact
:cigar:
 
Topp