Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://www.forbes.com/sites/billsp...ille-watch-at-le-tour-de-france/#1fd803d91ac8![]()
![]()
Rm 70-01, skapad till/för cyklister.
Edit: tvåa på bollen. Skönt!
Sådant måste komma. Tack och bock!
Riktigt fin! Men standardkonfiguration av urtavlan fungerar bäst när jag har klockhanden på styret.Chronostop driver med orange visareklocka som (nästan) är gjord för ändamålet och inte kostar multum
![]()
Riktigt fin. Priset på denna på eBay är ungefär som jag betalade för hojen!Retrofuturism, osynlig bandinfästning och orange detaljer låter ju som en Flightmaster? 910:an är både strömlinjeformad och förvånansvärt bekväm!
Gillar! Har harvat igenom en massa bilder på Glycineklockor och denna är en av de som sticker ut lite grann.Slår ett slag för Glycine, ”Super Sonic Transport” SST 12 med retrovibb.
Det är intressant att se att så många av er kopplar stilen på min hoj med riktigt exklusiva ur och bilsport. Och det är klart, ägde jag Richard Mille-uret så skulle jag nog bara våga använda velomobil. Dyrt att vurpa med velon, men en spottstyver mot att ersätta ett sånt ur! Karossen skulle skydda det.
Bilden jag själv har, och skulle vilja ha, är att velon utstrålar orädd originalitet, sportighet, lekfullhet, optimism, retrofuturism samt predigital teknologi och mer åt flygarhållet än bilsport, fast med en modest budget. Chronoris ligger väldigt bra till trots bilreferenserna. Hur bra jag själv passar in i bilden är mera osäkert.
Det märke av någorlunda klass jag hittills funnit bäst matchar min inre bild är Zodiac som har flera välbalanserade retromodeller. Retro innebär, när det är som bäst, att de värsta avarterna i trenden slipats av och guldkornen vaskats fram. Det förekommer även vulgoretro à la Diesel m fl som jag har väldigt svårt för, med groteskt överdrivna storlekar och absurda detaljer.
Klockan på min nuvarande profilbild (Orient GMT Sporty Automatic) tycker jag för övrigt är hyfsad men alltid kul att se sig om.
Jättefräck!Zodiac har en del spejsade ur både vintage och nytt. Kolla in astrographic med mystery dial. Känns helrätt med din skumma hoj
typ denna [----]
Den skulle absolut fungera!Gjord för MC, men borde fungera även i din cykel.
Giugaro design precis som virrooos förslag.
![]()
Lägg upp lite fler bilder på cykelbilen!
Den är ju galet cool!!!!
Det är inte i Södertälje du jobbar då?Eller hur! Är den tillverkad av dig eller nån serietillverkad variant? Står nämligen nån sån utanför en av mina arbetsplatser varje gång jag är där.![]()
Om ni undrar över pilen nere till höger så är det min egen bild jag för enkelhets skull har skärmdumpat.
Använder Greenshot, ojämförligt enklare än att beskära en full skärmdump och ojämförligt enklare än att leta upp sina filer som sedan ändå visar sig vara för stora![]()