• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Matlagning med din Rolex

Thomas77

Omega
Rolex skapade ju sin modell Daytona i början av 60-talet för att möta önskemål från restauranger runt om i världen som längtade efter en kronograf som kunde användas i matlagning. Så här 50 år senare har jag gjort ett test för att se om modellen fortfarande hänger med trots skarp konkurrens från quartzverk med modernare design.

Som ni ser på förpackningen ska den kokas i 11 minuter. Notera också att jag köpt Ica:s budgetpasta, en direkt konsekvens av att min matbudget skurits ner till förmån för klockbudgeten ;)


Dagens kombattanter: Rolex Daytona 116520 vs ja någon form av äggklocka från Kjell&Co kanske ?


Slutresultatet blev att gammal är äldst och Daytonan segrade på Walk over. Displayen på herr Hen gav upp och klarade inte av att visa tiden till slut. Dock pep den fortfarande men slutsatsen måste ändå bli att Daytonan fortfarande är kung när det gäller tidtagning i köket.
 
Senast ändrad:

Skolläraren

Panerai
Härligt med en HELT neutral undersökning! Skön stil att prioritera bort saker som smak och annat tjafs också till förmån för klockbudget.

Jag undrar om jag kan införa vardagsgröt hemma...?
 

BOTL

Panerai
Jag älskar såna här trådar, när sunt förnuft inte får råda till förmån av nyfikenheten :)


Ben Bockbrännarbolmers
 

SenorE

Omega
Själv tar jag aldrig tiden på pasta, jag smakar och känner när den är klar istället... Inte för att skryta, men har nog aldrig misslyckats med att koka pasta...
 

jabla

Sarlacc
Rolig test, skulle vara kul och höra din åsikt om varför övriga rolexmodeller togs fram.
Den enda jag vet något om är att Daydaten togs fram för att männen som styrde världen inte skulle missa att det var lilllördag. :)
 
Det optimala vore iofs om de gjorde om Yachtmaster 2:an så att nedräkningstimern var optimerad för just ICAs budgetpasta - Rolex Pastamaster!

(jag tar inget betalt för denna fantastiska idé)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Överväger nu att hardcoreminimalisttesta min Explorer som matlagningsklocka. ;)
 
Topp