• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Matthew Bains sjuka samling (Hodinkee så klart)

Hardy

Thug
Goldbergers samling är väl snäppet vassare? Skulle iaf valt hans före denna :)

Dock helt vansinnigt och overkligt
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Goldbergers samling är väl snäppet vassare? Skulle iaf valt hans före denna
Dock helt vansinnigt och overkligt

Goldbergers samling är sinnessjuk, det är nog bara han och möjligen hans försäkringsbolag som vet exakt vad som finns i den. Mycket av det han har har han heller aldrig visat upp offentligt, ett par av de han visade upp för Ben på Hodinkee finns inte med i någon av hans böcker och var fram till dess helt okända.

Dessutom är Goldbergers samling en samling i ordets rätta bemärkelse (alltså inte ett varulager). Auro, som han egentligen heter, har enligt uppgift ett nästan lika imponerande system för att hålla sina klockor säkra.

Förutom Goldberger finns det en hel del ultrasamlare som är ännu mer "low key" och som inte hänger på nätet.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Att många av de galnaste samlarna håller sig undan beror väl mer eller mindre på att de inte tjänar något på att visa sina rariteter. Kunskap är makt i detta fall och de vinner mer på att bara visa sina saker när de ska säljas på auktionshusen.
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Det är näst intill helt sjukt att enskilda personer kan sitta på sånna här samlingar!

Men de finns ju de som sitter på några Ferrari 250 också, så i de stora hela är de kanske inte helt sjukt?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
"Rolex "Big Crown" 6538 that was seriously as new. And it came with full box, papers, and hang tags"

Vill ha... :hungry:

Btw, hodinkee kommer det av tjeckiskans (och säkert andra slaviska språk) hodinky? Någon som vet?

Nej! Har sett en intervju med Ben där han nämner att Hodinkee inte betyder något - det är bara påhittat. Typ som Häagen-Dazs (eller hur det nu stavas), eller Kvistvik. :)

Sedan förstår jag inte varför alla här blir så jävla imponerade av denna "samling". Eller kommentarer som typ "shit alltså han borde sälja av samlingen, vad ska han med så många till" och "hur löser han servicefrågan?". Mannen är ju ingen samlare; han är en handlare. Visst är det fantastiska klockor men det är bara ett varulager..
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Nej! Har sett en intervju med Ben där han nämner att Hodinkee inte betyder något - det är bara påhittat. Typ som Häagen-Dazs (eller hur det nu stavas), eller Kvistvik. :)

Jaha? Har läst en lång diskussion i kommentarsfältet på Hodinkee om kopplingen till det tjeckiska ordet. Tycker mig komma ihåg att detta bekräftades då. Men måste minnas fel då.

Ber om ursäkt för spridning av felaktigheter.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Nej! Har sett en intervju med Ben där han nämner att Hodinkee inte betyder något - det är bara påhittat. Typ som Häagen-Dazs (eller hur det nu stavas), eller Kvistvik. :)

Sedan förstår jag inte varför alla här blir så jävla imponerade av denna "samling". Eller kommentarer som typ "shit alltså han borde sälja av samlingen, vad ska han med så många till" och "hur löser han servicefrågan?". Mannen är ju ingen samlare; han är en handlare. Visst är det fantastiska klockor men det är bara ett varulager..

Jaha? Har läst en lång diskussion i kommentarsfältet på Hodinkee om kopplingen till det tjeckiska ordet. Tycker mig komma ihåg att detta bekräftades då. Men måste minnas fel då.

Ber om ursäkt för spridning av felaktigheter.



Ordet kommer från tjeckiskan, Det nämns till och med i artikeln som NY times skrev om sidan.
http://www.nytimes.com/2013/12/22/fashion/Hodinkee-Wristwatches-Benjamin-Clymer.html?_r=0
ping Boris Balkan
 

Wi

NLA
2-Faktor
Overkligt fina klockor..Surfade in på hans sida och kollade klockorna han har till salu...Wow alltså.
Kan tänka mig en "billig" daydate med onyx tavla =)
 

Boris Balkan

Fark you!
Sedan förstår jag inte varför alla här blir så jävla imponerade av denna "samling". Eller kommentarer som typ "shit alltså han borde sälja av samlingen, vad ska han med så många till" och "hur löser han servicefrågan?". Mannen är ju ingen samlare; han är en handlare. Visst är det fantastiska klockor men det är bara ett varulager..

Men det förändrar väl inte det faktum att han har en 6538 full set i sitt lager? Jag är lika sugen oavsett vad han är.
 
Topp