• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Maurice Geurdat Curvex PB

ajfa

Cartier
2-Faktor
Pris
1500
Returpolicy
Nej.
Bilder Skickat
  1. Ja
Avyttrar lite enklare vintage-ur i bruksigt skick! Jag står för spårbar frakt för. F2F i Stockholm är ok för medlemmar med referenser. Bud välkomnas - däremot inga byten denna gång! Mina referenser.

En rktigt maffig curvex från Maurice Guerdat. En tillverkare jag inte har kunnat hitta supermycket info om men andra objekt jag har sett online är liknande i utförande (ofta förvuxna "dress"ur). Denna mäter c.a. 24x54mm. Guldpläterad boett. Kommer på ett bättre Hirschband (16mm) med pläterat spänne jag köpte in för c.a. 700:- om jag inte missminner mig. Manuellt verk som tickar och går. Har ett märke på nedre delen av glaset som säkert går att åtgärda. Liknande objekt på eBay finns ute för mellan 6-14k. Jag tänker 1500:-.
IMG_6574.jpg

IMG_6575.jpg

IMG_6576.jpg


Som vanligt: tack till KS för ett otroligt forum och för möjlighet att annonsera.

Allt gott! :)
 
Senast ändrad:
Topp