• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix masterpiece går extremt fort

Arigold

Breitling
Hej alla,

Jag har en Maurice Lacroix MasterPiece Retrograde, med ca 2 år på nacken. Klockan har fungerat fint till idag.

Jag märkte på eftermiddagen att klockan gick lite fort och trodde att jag hade kommit åt kronan, ställde om tiden. När jag kollade tiden igen, så märkte jag att den gick för fort igen. Bestämde mig för att testa 60 sek i uret mot 60 sek i mobilen. Mycket riktigt stannade mobilens tidtagning på 57.2 sek, vilket är ca 3 sek för fort / min.

Vad har hänt?? Jag har inte slagit i den eller likande.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej alla,

Jag har en Maurice Lacroix MasterPiece Retrograde, med ca 2 år på nacken. Klockan har fungerat fint till idag.

Jag märkte på eftermiddagen att klockan gick lite fort och trodde att jag hade kommit åt kronan, ställde om tiden. När jag kollade tiden igen, så märkte jag att den gick för fort igen. Bestämde mig för att testa 60 sek i uret mot 60 sek i mobilen. Mycket riktigt stannade mobilens tidtagning på 57.2 sek, vilket är ca 3 sek för fort / min.

Vad har hänt?? Jag har inte slagit i den eller likande.

Den kanske har blivit utsatt för magnetfält på jobbet?
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Oj, det var ju en ganska rejäl avvikelse! Om den inte har blivit utsatt för yttre våld så borde det ju finnas en chans för att det går på garantin. Helt klart värt ett försök!

Lycka till och håll oss uppdaterade ;)
 
Det låter helt klart som magnetism! Har du lag på en högtalare iPad eller på datorn? Det kan göra att den blir magnetiserad även om du lagt den på mobilen, det är lätt att fixa, bara gå till urmakare så löser dom det på 10 sekunder:)
 
Topp