• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix Pontos S Chronograph

WCJ

Breitling
Hej, alla klockentusiaster!

Jag har länge laddat för att köpa en lite dyrare klocka, budget max 25000kr. Jag vill gärna köpa klockan i en fysisk butik och betalar gärna någon/några tusenlappar extra för detta.
Jag har varit inne på att köpa en TAG Heuer Formula 1 Calibre 16 (CAZ2010.BA0876), men igår såg jag en Maurice Lacroix Pontos S Chronograph (PT6008-SS002-330-1) för ca 25000kr i butik. Med metallänk.
TAG Heuer klockan har jag inte sett i butik där jag bor, Göteborgsområdet.

Rent kvalitetsmässig, vilken klocka rekommenderar ni? Är priset på Maurice Lacroix bra? Har ni några andra funderingar som ni vill dela med er till mig i dtta ämne, är ni välkomna att göra detta.

Önskar alla en trevlig jul, vart det lider!

Joakim.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Båda kommer ha ett katastrofalt andrahandsvärde. Med andra ord köp begagnat och du kommer få dem i nyskick för halva priset.
 

WCJ

Breitling
Båda kommer ha ett katastrofalt andrahandsvärde. Med andra ord köp begagnat och du kommer få dem i nyskick för halva priset.
Hej och tack för snabb återkoppling och dina åsikter. Jag är lite "rädd" för begagnat markanden då mina klockkunskaper och var/hur man skall köpa begagnat är begränsade. Har du några tips/länkar var jag hittar Maurice Lacroix PT6008-SS002-330-1 som begagnad. När jag söker på Chrono24, kommer ingen upp, bara nya. Jämför jag priset som jag fått och Chrono 24, verkar det rimligt. // Joakim
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej och tack för svaret. För att förtydliga, jag skulle helst vilja känna på den innan och vad jag kan se, så hittar jag ingen som har den på lager i närområdet.
Det har ju hur många modeller som helst i lager, lär finnas liknande modell inne så du kan bilda dig en uppfattning.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Har både Tag Heuer och Maurice Lacroix i samlingen. Skulle nog säga att om jag skall köpa chronograph för 25000 skulle jag kika på Longines.
 

WCJ

Breitling
Har både Tag Heuer och Maurice Lacroix i samlingen. Skulle nog säga att om jag skall köpa chronograph för 25000 skulle jag kika på Longines.
Hej och tack för ditt svaroch förslag på klocka! är det något spciellt du har i åtanke? Jag har tittat lite på Longines Spirit (L3.820.4.53.6), men inte fått rätt feeling för den. Bland annat så gillar jag inte datt datumet ligger mellan 4 och 5...men den är helt klart snygg. Eller var det någon annan modell du tänkte på?
Om man bortser från att andrahandsvärdet sjunker, kan tänka mig att det gör på flera märken i denna prisklass, vilken av dessa tre märken är mest kvalitativ, TAG, ML eller Longines? Är det någon som andra förslag på liknande klockor i samma prisklass? Jag har även tittat på DS Podium( C001.647.11.057.00), men det känns som en helt annan nivå vad gäller kvalité (rätta mig om jag har fel).
 

Barricello

Audemars
Tycker du måste gå å känna och klämma på dessa. ML säljs väl på Stjärnurmakarna. Sen går du på din magkänsla!
..personligen håller jag TAG och Longines lite högre. Men tycker även ML är bra skit för pengarna (Beggat)
Ska du köpa nytt i butik så bör du pruta, kanske vänta till mellandagsrea? Kolla gärna på Sinn som modell oxå!
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Hej och tack för ditt svaroch förslag på klocka! är det något spciellt du har i åtanke? Jag har tittat lite på Longines Spirit (L3.820.4.53.6), men inte fått rätt feeling för den. Bland annat så gillar jag inte datt datumet ligger mellan 4 och 5...men den är helt klart snygg. Eller var det någon annan modell du tänkte på?
Om man bortser från att andrahandsvärdet sjunker, kan tänka mig att det gör på flera märken i denna prisklass, vilken av dessa tre märken är mest kvalitativ, TAG, ML eller Longines? Är det någon som andra förslag på liknande klockor i samma prisklass? Jag har även tittat på DS Podium( C001.647.11.057.00), men det känns som en helt annan nivå vad gäller kvalité (rätta mig om jag har fel).
Certina ligger ju lägre rent statusmässigt än de övriga men dom gör riktigt bra grejor. Tänkte nog inte på någon speciell Longines modell. finns många runt 25k. Hade en Conquest classic chronograph och den var riktigt trevlig.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är inte Fredrique Constant ett lite festligare alternativ till Tag och ML för den där pengen? Tänker på deras flyback och Runabout.
 

Barricello

Audemars
Eller varför inte en Sjöö Sandström :)
SS.PNG
 

WCJ

Breitling
Tack för alla trevliga svar. Precis så här skall ett forum vara! Tips på andra klockor, tankar kring andrahandsvärde och åsikter kring kvalité. Sinn-klockorna var riktigt fina, men både Sinn 206 och 356 låg lite för högt i pris. Jag vill gärna ha en klocka som i alla fall är över 40mm i diameter.
Om jag nu skulle fundera på att i stället ge mig in på begagnatmarknaden, några saker att tänka på i största allmänhet? Bra hemsidor? Butiker?
Återigen, tack för all feedback!

Joakim
 

Barricello

Audemars
Tack för alla trevliga svar. Precis så här skall ett forum vara! Tips på andra klockor, tankar kring andrahandsvärde och åsikter kring kvalité. Sinn-klockorna var riktigt fina, men både Sinn 206 och 356 låg lite för högt i pris. Jag vill gärna ha en klocka som i alla fall är över 40mm i diameter.
Om jag nu skulle fundera på att i stället ge mig in på begagnatmarknaden, några saker att tänka på i största allmänhet? Bra hemsidor? Butiker?
Återigen, tack för all feedback!

Joakim
Kolla med fördel vår alldeles egns Köp & Sälj! Köp en av dom ur du gillar och gärna har testat i butik, av någon som har fina referenser i Goodguy tråden. Och köp då gärna en dinka som fortsatt har garanti fr AD.
Då är du ganska ”home free” som första köp.
Köpa Sinn, Tag Heuer, Longines mm fr AD Ny så bör du jobba fram en rabatt på 10-15% eller på REA.
Lycka till och meddela oss va de blev! 😌👍
 
Topp