• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix?

d96angl

Cartier
Hej.

Ny på forumet men undrar om Maurice Lacroix är ett bra märke.
Tänkte mer specifikt titta på en Maurice Lacroix Pontos S Diver eller en Maurice Lacroix Pontos Chrono Valgranges.
Kan inte bestämma mig riktigt för vilken modell som är snyggast.
Kanske blir båda till slut men inte samtidigt.
I vilket fall är det bra prisvärda klockor?
Vad ska man tänka på?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
S Divern har bra finish och är allmänt as snygg, hade säkert haft en i lådan om den inte va för stor för mig!

Se till att köpa den begagnad bara, om du inte vill förlora massor av stålars det vill säga..

Lycka till!
 

d96angl

Cartier
Tack för de länkarna.
Inte sökt via sökfunktionen här uta främst genom google.
Ska genast läsa genom trådarna.
 

d96angl

Cartier
Inte i spekulationssyfte jag köper.
Köper enbart med hjärtat. Men vill inte köpa något som är känt för dålig kvalité t.ex.
Inte för att jag tror att Maurice Lacroix är av dålig kvalité utan vill bara höra från någon med erfarenhet vad som är bra respektive mindre bra med märket.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Inte i spekulationssyfte jag köper.
Köper enbart med hjärtat. Men vill inte köpa något som är känt för dålig kvalité t.ex.
Inte för att jag tror att Maurice Lacroix är av dålig kvalité utan vill bara höra från någon med erfarenhet vad som är bra respektive mindre bra med märket.

Det är inte dålig kvalitet, åk och känn och kläm.
 
Jag köpte denna igår:) Skulle dock aldrig köpt den ny men begagnad får man till bra pris

image.jpg
image.jpg
 
Ja betalade 22, men då fick jag även ett helt nytt svart läder original från ML som kostar ca 3000! Detta är en modell som gick ut för ett tag sedan, men just min klocka är uttagen för 8 månader sedan i Norge så den är under full garanti! På uret så ligger denna till närmare 60 men det får man ta med en nypa salt, har sett ett par för runt 18 men då utan box och papper och uttagna runt 2010-2011
 

d96angl

Cartier
Var inte riktigt nöjd med kvalitétskänslan på de jag klämde på igår.
Undantaget den som Jesper visar ovan.
Lutar nog åt en Omega Speedmaster 3573 när det blir dags för ny klocka.
Visst lite dyrare men jösses vad jag gillar den klockan.
 

d96angl

Cartier
De hade en på Magnussons UR i Göteborg.
Tror de begär 60 för den.
Din verkar ju helt klart vara värd dina 22. Grattis till en grym deal.
 
Men som sagt 60 hade jag aldrig gett för den:) Jag tror att du hade kunnat få ner den en god del, men köp då hellre begagnat för att minimera förlusten vid eventuellt salg
 
43, men bär lite som Oris:) Den är i största laget men ville pröva den när jag fick den så billigt, köpare är villig att köpa tillbaka om 2 veckor om jag ångrade mig då han behövde snabba cash till lägenhetsköp:)
 

JohnFors

Omega
Har ägt en, tycker kvaliten var rätt bra den var 6 år gammal höll tiden bra och hade aldrig några problem med den. Företaget i sig är väl relativt nytt och märket verkar mer populärt i andra delar av världen. Köp inte nytt bara, dom har rätt dåligt andrahandsvärde.
 

Bilagor

  • 20150213_122409_LLS.jpg
    20150213_122409_LLS.jpg
    107.5 KB · Visningar: 116

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kom gärna med lite bilder och vad du tycker osv?
Du kanske skulle vara lite mer precis i din fråga, Märket har många klockor ...
Min personliga reflektion är att dom gör snygga välbyggda klockor till hyfsade priser, men väldigt dåligt andrahandsvärde gör att man bör köpa för att behålla.
 
  • Like
Reactions: C.C

Maglin78

Omega
Jag har själv köpt en Potos S. Blev förtjust i detta märke pågrund utav den inbyggda Bezel ringen. Klockan blev mer en kraftigare dyk dressare. Andrahands värdet har jag också nu efter köp förstått att det är inte det bästa i Norden eller ibland alla märken.

Är det någon som vet varför de har ett sämre andrahands värde?
 
Senast redigerad av en moderator:

Barricello

Audemars
Generellt brukar väl märken i de lägre segmenten inte ha så bra andrahandsvärde. Köpar man tex ML till List så äre ju katastrof.. Köper du på rea från tex den dealer jag tipsa om så torskar du inte så mycket rent procentuellt.
 

Maglin78

Omega
Funderade på Oris. Känns som Oris har blivit ett märke som alla har funderat på och vill nu gå vidare ifrån? Fel köp av mig kanske
 

Barricello

Audemars
Funderade på Oris. Känns som Oris har blivit ett märke som alla har funderat på och vill nu gå vidare ifrån? Fel köp av mig kanske
Vad äre för stuk du är ute efter? ..sport, dress, dykare, Chronograph? ..annars vill jag nämna Longines eller TAG Heuer eller Sjöö Sandström om vi snackar dessa prisklasser som du verkar va inne på. ..Oris är ju inte dumt heller.
 
Topp