• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Maurice Lacroix?

SPW

Basic
Hej! Har intresserad mej för märket framförallt för att klockorna är fantastiskt fina men är de nåt att ha? Väldigt dyra i Sverige men inte ens hälften så dyrt utomlands. Håller de på och larvar sig som Invicta med höga utgångspriser? Vet att det talats om dem i andra trådar men jag vill gärna höra vilka tankar ni har?

Nypriser diffar väl inte nämnvärt mellan ex chrono24 och svensk marknad/gråhandel?

Upplever framförallt att andrahandsvärdet är kass, så bäst är väl begagnad om det är en bra deal man söker...

Tycker förövrigt att Pontos diver s är en riktigt trevlig dykare med lite eget designspråk som skiljer sig från mängden.

Nypriser diffar väl inte nämnvärt mellan ex chrono24 och svensk marknad/gråhandel?

Upplever framförallt att andrahandsvärdet är kass, så bäst är väl begagnad om det är en bra deal man söker...

Tycker förövrigt att Pontos diver s är en riktigt trevlig dykare med lite eget designspråk som skiljer sig från mängden.
Håller med, tycker också Masterpiece serien är grym men en av deras modeller som kostar 10k på Jomashop går lös på 27k på Uret.se. Kanske Uret som är boven i dramat...o_O

ML har en del fina modeller, gillar främst Pontos Diver även jag.. hovrat över den länge.

Jomashop är inget bra riktmärke för att jämföra priser.

OBS lånad bild

IMG_4336.JPG

Tycker att Maurice Lacroix Square Wheel är lite roliga.
maurice-lacroix-square-wheel.jpg

Fast ganska högt prisade på ca 80k.

Bild från webben

• Like
Reactions: SPW
Har två stycken, är riktigt nöjd med båda! Har den ena nästan varje dag och kan inte hitta något speciellt att klaga på

• Like
Märket är också med på "Timetowatch" topp 66 lista av världens mest rekommenderade klockmärken och det bör ju betyda att de är rätt fräna klockor...

Fylleköpte en Pontos S Diver på nätet igår natt och har lite ångest.
Nån som har erfarenhet av den? Ska jag försöka häva köpet eller behålla?
Klämde på en för några år sen och då köndes den jävligt cool.

• Like
Ja, lädernaton sitter nog inte länge men ville inte heller ha metallband då jag har så många med det redan.

Tillbaka
Topp