• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mayfair Editions - digital artwork (klockor)

Mudfold

Cartier
Gokväll

Hittade precis en kille via instagram som gör coola avbildningar av klockor på både canvas och print.

Vad tycker ni? Tycker personligen att många av verken är riktigt balla, men kan tänka mig att många tycker det blir lite too much.. :rolleyes:

Hans sida: http://www.mayfair-editions.com/

Min favvo är "AUDEMARS PIGUET GRANDE COMPLICATION 'STAINED GLASS' EDITION 002B"

AP mayfair.png


/J
 
Senast ändrad:
Lite fräsigt var det allt men han är nog ingen riktig kännare eftersom han blandat ihop Datejust och Day-Date.

/gustav
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Rätt snygga, har någon beställt och kan verifera kvalitén? De kostar ju en slant och för de pengarna så hoppas jag materialet de skriver ut på och med är toppkvalité
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Nää, finns någon annan som faktiskt gör det bra. Kommer ihåg att jag sett en nautilus tavla bla. Av honom. Inte namnet dock.
 

Mudfold

Cartier
Klart coola, skandal att han inte hade Porsche =)
Indeed! Det kommer nog :)

Sorry, inget för mig. Tycker faktiskt de var riktigt gräsliga!

Haha ja alla har sin smak ;)

Rätt snygga, har någon beställt och kan verifera kvalitén? De kostar ju en slant och för de pengarna så hoppas jag materialet de skriver ut på och med är toppkvalité

Jag har inte beställt än, men så här skriver han om kvalitén. Om det stämmer är en annan sak..

"Our Prints are printed on Fine Art Polycotton 260 gsm paper type which has a lifespan of over 100 years."
"Our Canvases are 450gsm and are produced without the use of OBA's. It is acid free and has a neutral pH coating. Combined with the Glamour II varnish that we use, Chromata White canvas offers the most archival photo and art reproduction available.

"


/J
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
"Our Prints are printed on Fine Art Polycotton 260 gsm paper type which has a lifespan of over 100 years."
"Our Canvases are 450gsm and are produced without the use of OBA's. It is acid free and has a neutral pH coating. Combined with the Glamour II varnish that we use, Chromata White canvas offers the most archival photo and art reproduction available.

"
/J

Låter ju faktiskt bra. Jag är faktiskt sugen själv. Vem blir först? :)
 
Topp