• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Med hänvisning till pristråden.

Får jag sälja min Longines för det pris jag vill om det är marknadsmässigt oavsett vad jag köpt för?

  • Ja din giriga jävel

    Röster: 152 94.4%
  • Nej din förbannade ockrare!

    Röster: 9 5.6%

  • Totala väljare
    161

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Du kan lägga ut en certina ds för vad en rolex sub i gulguld kostar. Köparen avgör om han eller hon vill slå.

Samtidigt är det fritt fram för alla att ifrågasätta prissättningen för att hjälpa personer som inte är insatta.
 

fredrikb

Cartier
Du glömde alternativ tre:

'Du kan sätta vilket pris som helst. Den kommer ändå inte bli såld. Det är nämligen ingen som vill ha en klocka med månfas.'

:D


Den här vore nåt för dig Denke. Ser nästan ut att vara custom för din smak:

moonwatch01.jpg


moonwatch02.jpg


moonwatch03.jpg


moonwatch04.jpg


Den finns tydligen att få med tim/minutvisning också, men vad ska man med det till när man har månfas?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Endast en sann sosse stör sig på att en annan gör en "bra affär"..
Lika dumt som att ligga i vänsterfilen för att stoppa andra från att köra för fort.

Klart som fan man vill sälja så dyrt som möjligt om man inte antingen har bråttom eller säljer till någon man känner bra. Alternativet är ju att nästa person säljer den dyrare direkt. :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Svaret är naturligtvis Ja, men tvivlar på att du får den såld för 18...
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
25,5 k till ca 18 k på en pass så oanvänd klocka är shysst i mina ögon. Vad du köpte den för spelar ingen roll för mig, du har säkert förtjänat priset du fick den för.
 

16610

Patek
2-Faktor
Klart du får sälja till vilket pris du vill. Sen vad du har betalt är eg ointressant för mig. Kör hårt!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inte orkat lägga ut än... :(
Du har ju GULDLÄGE på Köp å Sälj i detta nu! Nicklas S vill byta en sprillans Omega PO 8500 med ORANGE index mot en Långkinesisk månfasare!
Kör bara kör, så att du får nosa lite på en klocka med kvalituttkänsla nån gång! ;-)
 

Rookien

Panerai
JA, om du fått den i present skulle du då skänka bort den? Jag personligen bryr mig inte vad du betalt för klockan.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Visst kör! Däremot tycker jag det kan vara osnyggt att köpa en klocka på forumet och sen någon månad senare lägga upp den 40% dyrare. Tillåtet, men osnyggt enligt mig.
 
  • Like
Reactions: Kim

Ale

Cartier
Att lura nybörjare till att köpa för stort överpris genom förespegla att klockan är mer värd än den är tycker jag också är över gränsen. Såna ser vi gott om på Blocket-tråden.

Man är inte kommunist bara för att man anser att lite moral i affärer är bra, som det kan låta på vissa av kommentarerna i denna tråd :)
 
Topp