• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Medlemsantal?

P-A

Sir Spamalot
Hur många medlemmar har vi hunnit bli på denna korta tid?

Jag undrar även hur många medlemmar ttt har tappat den senaste tiden iom den otroligt tråkiga stämning som har blivit där.

Jag är medlem här och på ttt men postar bara här och kollar knappt ttt längre.
Hur gör ni?

skickat med telefonen.
 

yardieboy

Breitling
hittade detta precis:)

Totalt antal inlägg 2455 • Totalt antal trådar 266 • Totalt antal medlemmar 209 • Vår senaste medlem K-S
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vid min sista koll på medlemsantalet så har vi 209 medlemmar. Och de flesta postar på hårt! :)

Jag tycker vi har en skön utveckling på Klocksnack, att det dessutom både är gamla välkända namn och en hel del nytt folk som tar plats gör forumet är ännu roligare och fräschare.

Responsen är helt suverän och det känns skitkul att forumet är uppskattat. Det är som jag sagt förut, vi är ett forum för och av entusiaster, ju fler som är med och engagerar sig ju roligare får vi! :)
 

vonhall

Rolex
P-A skrev:
Hur många medlemmar har vi hunnit bli på denna korta tid?

Jag undrar även hur många medlemmar ttt har tappat den senaste tiden iom den otroligt tråkiga stämning som har blivit där.

Jag är medlem här och på ttt men postar bara här och kollar knappt ttt längre.
Hur gör ni?

skickat med telefonen.

Har konto på bägge forumen och jag är lika aktiv på bägge forumen. Den otroligt tråkiga stämningen på TTT känner jag inte riktigt igen. Möjligtvis att jag missat något bråk?
Tycker inte att det är någon större skillnad på stämningen mellan forumen. Möjligtvis att klocksnack känns lite mer "Stockholmskt".
Kan bara hoppas att Sverige är stort nog för att kunna dra runt två klockforum!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Medlem på båda men har postat mest här. Har inte heller märkt av någon tråkig stämning på ttt.

vonhall kanske har rätt i att detta är mer "stockholmskt" (vad nu det betyder), det är isf förklaringen till att jag hänger mest här. :mrgreen:
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Lugna och fina nu... Nu är det ju faktiskt så, att JAG är från Skåne. Malmö i mitt hjärta.
Denke och Spence må vara Stockholmare, men jag är den som kan dra pluggen från forumet. ;)

F ö är det ju en riktigt skön stämning här inne. Trivs. :)

Lite annan statistik.
På 11 dagar (12 med resterande av den här dagen) har vi haft totalt 99 388 sidvisningar. Våra 209 medlemmar har alltså snart klickat totalt 100 000 gånger på klocksnack.se.
Vi snittar på runt 13 000 klick per dag, just nu.
Den webbläsare som toppar besökslistan är Safari med hela 41%!
41% använder även mobilen för att besöka Klocksnack.se, det är jag mäkta stolt över då jag förespråkar "mobile first". För mig är det superviktigt att Klocksnack.se fungerar lika bra (om inte bättre) i mobilen som på dator. Tapatalk-användandet kan jag tyvärr inte få statistik från via mitt verktyg. Får dra direkt från SQL-databasen då, ska göra det någon dag. :)
PC vinner (tyvärr?) över Mac i besökstatistiken med sina 70% vs 30%.
Våra fina medlemmar spenderar i snitt 15 min var på sidan, det får man säga är ganska godkänt!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Medlem på båda men tycker Klocksnack känns nytt och fräscht!

TTT vekar ha många medlemmar men få som postar:

Totalt antal inlägg 1179 • Totalt antal trådar 193 • Totalt antal medlemmar 640
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
cab skrev:
Medlem på båda men tycker Klocksnack känns nytt och fräscht!

TTT vekar ha många medlemmar men få som postar:

Totalt antal inlägg 1179 • Totalt antal trådar 193 • Totalt antal medlemmar 640
Äh, de kommer komma igång de också, även om det känns lite rörigt där inne. :)

De TTT-trogna som inte kan leva med två forum har ju förvisso oss att tacka för att vi drog igång vårt. Utan vår rivstart hade "nya" TTT legat och vilat ett par månader till. ;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag har också reggat mig på nya TTT, men besöksfrekvensen är högre här. Jag tycker på något sätt att det är lite "roligare" trådar och ämnen, trevligare stämning och att folk är mer välkomna in i gemenskapen här, om man jämför med TTT. Om det beror på "nyhetens behag" och att det är lättare att "komma in" om man är med från scratch eller inte återstår att se, men det enda man kan göra för att bidra är ju att i mångt och mycket hålla en god stämning själv.

Mycket beröm till ni som drar runt den här sidan, ni har verkligen lyckats med utformningen.

Trevlig helg!
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Re: Sv: Medlemsantal?

Jag har ökat mitt postande tusenfalt här om man jämför med ttt.
Jag är även på nya ttt, men inte Postat där mer än någon gång. Kanske beroende på stämningen.
Bara sett en tendens till gammalgnälltråd här, men det tog Spence hand om med den äran.
Keep up the Good work. :smile:
 
Topp