• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Meistersinger 1Z AM3.03 *ny prisbump!*

MickeJ

Panerai
SÅLD!

Meistersinger 1Z AM3.03 från tidigt 2000-tal. Detta är en av de tidigaste modellerna de kom ut med.
För dem som inte är bekanta med Meistersinger så är detta en modell med endast en visare, indexmarkeringarna är med fem minuters intervall.

Jag har haft klockan i ett antal år men använt den sparsamt. Servade den tidigare i år och då byttes även krona och kronhals.
Nya kronan är original Meistersinger men inte original för modellen, den ursprungliga kronan var skruvad vilket inte den nya är. Orsaken är att Meistersinger helt enkelt inte hade kvar skruvade kronor.

I samband med service så polerades och borstades klockan varsamt, den är i mitt tycke i mycket fint skick.
I klockan sitter ett odekorerat ETA 2801. Klockan sitter nu på ett svart armband som jag har gjort, av havsormsskinn. Bandet är använt ett par timmar.
Originalasken och kvitto på utförd service följer med, se sista bilden. Första bilden visar bäst färgen på urtavlan.

Klockan mäter 43mm exkl krona och det är 20mm bandbredd/mellan luggarna.

Pris: 6000 5500 5000 kronor inklusive frakt som rek-brev inom Sverige. Betalning via Swish eller banköverföring, jag skickar klockan när pengarna finns på mitt konto.
F2F går i Stockholms-området.

Retur: Inom 24h från mottagandet, i oanvänt skick och bara om min beskrivning och bilderna inte stämmer. Köparen bekostar frakt åt båda håll vid retur.

Frågor via PM, tack för titten och tack till Klocksnack för annonsplatsen!












 
Senast ändrad:
Topp