• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MeisterSinger

Heimby

Basic
Tillverkaren MeisterSinger. Vad vet ni om dem och vad tycker ni om dem. Är det någon som äger en av deras klockor kanske? Vad är er upplevelse?
Kollar på en MeisterSinger urban för 4k. Kollat runt lite och den verkar säljas ny för 795€.
MeisterSinger-Urban-UR908.jpg

Tack för hjälpen!

Litet tysk märke som är mest känd för sina klockor med endast timvisare.
Kör konsekvent med dubbla siffror på timmarkeringarna (, 01, 02, 03...)
Finns et antal artiklar och tester på nätet och klockorna verkar ha ett hyfsad bra omdöme.
Salthora har jumping hour och minutvisare och blir därmed lite mera användbar, utan att dom frångår principen med bara en visare.
https://www.hodinkee.com/articles/introducing-the-meistersinger-salthora
(Bild från nätet)
MeisterSinger-Salthora-Meta-X-ls.jpg

Jag har en äldre modell, Chronoskop med ETA 7750 baserad verk. Välbyggd med snygg finish tycker jag.
20180912_211644.jpg

20180912_211542.jpg

Senast ändrad:
Känner en som hade en Meistersinger, fick se den ett kort tag innan han sålde den för något annat men jag måste säga att den var fin! Kul med lite unika klockor som samtidigt håller hög kvalité på både finish och urverk.

På nåt sätt är det mer förvirrande att det inte är en 24h-tavla när det står "04" etc. Tog mig nån sekund att förstå att du inte var väldigt tidigt uppe.

Länge sen nåt hände i denna tråden. Har en neo av första utgående/utgångna modellen. Gillat konceptet, vill ha datum, men tyckt att en eta 2824 med en visare för närmare 8 lakan är för mycket. Fick denna till ett betydligt bättre pris...
Trevligt litet 36 mm dressur, tunt och smidigt. Liite vintage känsla med ett välvt akrylglas. Väl tillverkat och med bra kvalitet tycker jag det verkar, går fint (för ett eta 2824 normal-justerat alltså!)

IMG_20191007_192355_2.jpg

Länge sen nåt hände i denna tråden. Har en neo av första utgående/utgångna modellen. Gillat konceptet, vill ha datum, men tyckt att en eta 2824 med en visare för närmare 8 lakan är för mycket. Fick denna till ett betydligt bättre pris...
Trevligt litet 36 mm dressur, tunt och smidigt. Liite vintage känsla med ett välvt akrylglas. Väl tillverkat och med bra kvalitet tycker jag det verkar, går fint (för ett eta 2824 normal-justerat alltså!)

IMG_20191007_192355_2.jpg
Snygg som tusan :)

Den har en härlig vintage-känsla, som ett gammalt fick-ur.

Däremot är 20 mm band för smalt till den stora boetten.
Meistersinger.jpg

Min känns mycket bättre nu när jag fått på ett 22mm band på den.

En visare är coolt, man vänjer sig fort med det.

Tillbaka
Topp