• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mekanisk klocka och MC åkning

johpe

Panerai
2-Faktor
Det står ju att man kan undvika stötar och vibrationer på de flesta klocktillverkares hemsidor.

Vad tror ni om o köra custom motorcykel på landsväg? Bra eller dåligt för uret?

(ända tills man gör så här då förståss, detta kan man vara säker på är dåligt)
7a63b163.jpg

(snodd Bild från annat internet tillhåll.)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det ska inte vara någon fara. Dina fingrar och handleder filtrerar bort de flesta vibrationerna.
Jag har åkt hoj med flertal klockor utan att märka någon påverkan alls.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Bra är det väl knappast, på vilket sätt skulle det vara bra? Men jag är helt övertygad om att det inte är dåligt. Ja, det skulle vara en stelbenare då med hjärta från andra sidan havet. Vita fingrar är väl lika illa för dig som klockan. Men vill du vara på den säkra sidan, köp en :sinn:
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Det står ju att man kan undvika stötar och vibrationer på de flesta klocktillverkares hemsidor.

Vad tror ni om o köra custom motorcykel på landsväg? Bra eller dåligt för uret?

(ända tills man gör så här då förståss, detta kan man vara säker på är dåligt)
7a63b163.jpg

(snodd Bild från annat internet tillhåll.)

Borde gå att polera bort. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har kört hoj i 10 år, nästan enbart med mekaniska klockor på handleden och har aldrig haft några problem.
 

isbjörn

Panerai
Varför skulle man köra customhoj på landsväg?
[emoji6]
Men allvarligt talat, jag har kört hoj i snart 40 år - alla typer av hojar - med massa olika klockor. Aldrig haft några problem med någon klocka. Men du behöver ju inte spänna fast uret i styret på en gammal HD eller liknande...
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Ingen av mina klockor har påverkats vad jag märkt. Iofs relativt vibrationsfri hoj och trots V-twin har jag aldrig domnat i händerna.

Mvh
 
Topp