Laddar...

Mekhjälp/råd för morfars Lagonda

Diskussion i 'Vintage' startad av FreddeFiskarn, 18 augusti 2019.

1. FreddeFiskarn
    Trådstartare

FreddeFiskarn Plast

Från:
    Malmö
    Hej,
    Hittade min morfars gamla Lagonda med flexiband i somras. Jag hade gärna börjat använda den men tyvärr funkade den inte.
    Så jag tog en tur förbi Antikurmakaren i Malmö och killen i affären var vänlig nog att öppna den och ta en första koll direkt. Allt verkade ok men det var troligtvis "smörjning/oljor som torkat" och gjorde att verket inte orkade gå. Han fixade lite och den gick i 5min innan den stannade igen. Han rekommenderade en total rengöring/genomgång (3 papp tror jag han sa det skulle kosta, vilket kändes lite mycket för en klocka som är värd några hundra) men oavsett priset så hade de inte möjlighet att ta in några jobb just nu.

Så till min fråga. Är det någon här på forumet som gör sådan service privat som kan tänka sig hjälpa mig eller kan ni rekommendera någon i Malmö trakten?

(Btw, grymt forum! Hittade en fantastiks tråd om just Lagonda märket) DSC_1711.JPG

LongCon, bbits, chrand och 2 andra gillar detta.
  2. Alvin

Alvin Tantal

Fin klocka! Tycker helt klart du ska kosta på den en service då släktklenoder har ett högt sentimentalt värde! Du får säkert napp om du slänger ut frågan i fix och trix tråden bland forumets många duktiga hobbymakare.
    Lycka till!

FreddeFiskarn gillar detta.
Mollstedt