• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mellan möglig 1675

Joachim

Omega
Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk HD1352826146.951183.jpg
    ImageUploadedByTapatalk HD1352826146.951183.jpg
    97.4 KB · Visningar: 811

Joachim

Omega
1675 från 67, lilla gmt visaren. Ganska rasslig riveted oyster länk som inte används. Tar tacksamt emot tips på var man kan "renovera" den:)



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Joachim

Omega
Nej i Göteborg.
Hört om någon snubbe i Hongkong som renoverar länkar? Funderat på att skicka den dit men då kanske det inte behövs!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har tightat upp med hjälp av Rob Engström och deras tyske urmakare Peter. De trycker ihop länkarna lite bara. Annars kan DrWatch vara behjälplig alternativt pm:ar du Per som tror jag har en kontakt i Asien.
 

Joachim

Omega
Riktigt stort tack för tipsen! Är i Sthlm rätt så ofta så jag kan i alla svänga förbi dem och fråga, har inte direkt bråttom att få tillbaka den.
Kul att äntligen ge sig till känna efter att ha smygtittat på forumet ett bra tag:)
Förstår varför alla gillar erat forum!!!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Älskar vridringsinlägget! Resten är inte fy skam den heller, vass boett! För den oinvigde, är tavlan original eller utbytt? Är index grönaktiga? 1675an är klart roligare/mer udda än man tror när man ser bilderna, gillar!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Joachim skrev:
Riktigt stort tack för tipsen! Är i Sthlm rätt så ofta så jag kan i alla svänga förbi dem och fråga, har inte direkt bråttom att få tillbaka den.
Kul att äntligen ge sig till känna efter att ha smygtittat på forumet ett bra tag:)
Förstår varför alla gillar erat forum!!!


Sent from my iPad using Tapatalk HD


Trevligt och kul attdu aktiverat dig! Passa på att vara i stockholm nästa gång det är GTG :)
 

Joachim

Omega
Aurum skrev:
Älskar vridringsinlägget! Resten är inte fy skam den heller, vass boett! För den oinvigde, är tavlan original eller utbytt? Är index grönaktiga? 1675an är klart roligare/mer udda än man tror när man ser bilderna, gillar!

Ja den är original( är inte expert själv men kännarna säger så i alla fall)
Index är lätt grönaktiga, gillar det som fan!!
Ja den är riktigt fin, funderar på ett blekt svart insert med;) kul att byta ibland!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Joachim

Omega
Spencer66 skrev:
Joachim skrev:
Riktigt stort tack för tipsen! Är i Sthlm rätt så ofta så jag kan i alla svänga förbi dem och fråga, har inte direkt bråttom att få tillbaka den.
Kul att äntligen ge sig till känna efter att ha smygtittat på forumet ett bra tag:)
Förstår varför alla gillar erat forum!!!


Sent from my iPad using Tapatalk HD


Trevligt och kul attdu aktiverat dig! Passa på att vara i stockholm nästa gång det är GTG :)

Det gör jag så gärna om tillfälle ges!:)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Charles_

Rolex
Riktigt stilig 1675 Joachim.

Angående länken så finns det mycket riktigt en person i HK som renoverar länkar. Han heter Michael Young och går att nå på någon av dessa två mailadresser:

[email protected]
Eller:
[email protected]

Här är hans hemsida:

http://www.classicwatchparts.com/

Jag har sett flera före och efter-bilder på länkar han tightat och resultaten är helt otroliga. Han kan vara lite svår att få tag på och renoveringen tar några veckor, men de flesta jag läst om säger att det är värt det. Han är inte heller särskilt dyr... Kan vara värt att kolla på!
 

Joachim

Omega
Charles_ skrev:
Riktigt stilig 1675 Joachim.

Angående länken så finns det mycket riktigt en person i HK som renoverar länkar. Han heter Michael Young och går att nå på någon av dessa två mailadresser:

[email protected]
Eller:
[email protected]

Här är hans hemsida:

http://www.classicwatchparts.com/

Jag har sett flera före och efter-bilder på länkar han tightat och resultaten är helt otroliga. Han kan vara lite svår att få tag på och renoveringen tar några veckor, men de flesta jag läst om säger att det är värt det. Han är inte heller särskilt dyr... Kan vara värt att kolla på!
Tack Charles!! Fasen vad ni är hjälpsamma på detta forum:)!! Uppskattas!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tavlan är en korrekt mk1 som stämmer väl överens med -67. Kul med liten gmt-hand på matt tavla.

Michael Young i Hong Kong som Charles nämner fixar billigt din vikta länk till nyskick. Kan dock ta ett tag ibland.

Riktigt fin GMT du har. Caset ser grymt ut och jag älskar bezelinlägget. :)

Här är min -66:a.

gmt.jpg
 

Joachim

Omega
Tack Per:)! Jo det är väl inte helt vanligt med lilla handen till matt tavla, har grävt lite i den frågan och det finns allt några andra ifrån den tidsperioden med samma set up.
Din ser helt grym ut, men blir sugen på en gilt må jag säga!!
Ha det!
 
Topp