• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Memosail. Regatta chronograf. Val 7737 "Tool watch"

fretig

Cartier
Ett stycke marinhistoria som införskaffats här på forumet får gå då jag inte använder den nog.

Det är en ovanlig klocka som tickar på väl. Tidtagningen/nedräkningen fungerar utmärkt. nollställer och tickar i övrigt på som den skall.Bandet är NOS i gummi och ligger på 24mm vid fästet för att sedan smalna av. Klockan som helhet är ca 46 x 14 mm ex krona.

Citerar "klockrent" nedan:
"Klockan fungerar alltså så att den räknar ner från 10 till 5 i gult, 5 till 1 i rött och sedan följt av S T A R T i gröna bokstäver på vit bakgrund. Tavlan matar fram ett halvt hack var 30:e sekund. Så egentligen är tidtagningen 15 minuter, om man räknar med START, indelat i tre färger."
http://klockrent.wordpress.com/category/memosail/

Som man kan vänta sig av en klocka från -70talet har den några lättare märken. Glaset har en hårfin repa från 10-12 samt lite lättare som syns i rätt ljus. Även en mindre repa efter misslyckad öppning på baksidan. Sammantaget menar jag dock att den är i fint skick för sin ålder och låter bilderna nedan tala. Skickar gärna fler bilder och svarar på frågor.

Ta chansen och bär en fräck sommar-rätt klocka lagom till semestern!

Jag och klockan befinner sig i Stockholm.






Pris: 3500kr. 3000kr. 2800kr
Inga byten tack.

MVH
Fredrik
 
Topp