• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mentor, ett stoppur jag inte begriper mig på.

Strindberg

Pandion
2-Faktor
Hej Bullen!
Jag har ett problem, jag fattar inte riktigt vad jag tittar på. Har en klocka av märket "Mentor" som har ett stoppursverk där "stoppet" stoppar hela balansen. Hur fasen blir det, då går ju inte klockan? :confused:
Fattar inget. Verket ser dessutom fruktansvärt rassligt ut, luktar ryskt, men det står swiss made.
Tankar från övriga?
image.jpeg
image.jpeg

Googla på baumgartner 677, 680 så hittar du litegrann, med betoning på lite, gäller att komma i håg vad klockan var när man använder "chronographen", har något liknande liggande i en låda, en Tegrov tror jag den heter.

Hej Bullen!
Jag har ett problem, jag fattar inte riktigt vad jag tittar på. Har en klocka av märket "Mentor" som har ett stoppursverk där "stoppet" stoppar hela balansen. Hur fasen blir det, då går ju inte klockan? :confused:
Fattar inget. Verket ser dessutom fruktansvärt rassligt ut, luktar ryskt, men det står swiss made.
Tankar från övriga?
image.jpeg
image.jpeg
Se ovanstående.

Tillbaka
Topp