• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

meo och jordgubben åker på äventyr!

jabla

Sarlacc
20140712_202720.jpg
Vems är vattenflaskan? :D
 

Simpatico

Rolex
Vilken tråd och vilka minnen som kommer fram.
Gjorde min förra runda där nere 1994 .
Gissar att det är lite som ändrat och en hel del som är kvar.
Tredje dagen är bästa dagen. ;)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
2014-07-14 18.52.04.jpg


Ni får ursäkta det låga tempot i tråden. Efter två dagars slakt supande med soldater från halva världen och vilt dlörtande med lokala flickor så börjar vi nu närma oss starten. Imorgon 0500 marscherar vi ut för att avverka 44km.

Nu, vatten, resorb och en lång dusch ihop om att kunna tvätta bort synderna.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Lycka till!

Kanske inte läge att berätta om min marsch i lumpen som gick mellan F10 och Ängelholms centrum och tillbaka!:)
 

meo_swe

Audemars
20140714_203644.jpg

Motivationsspade!


Matsalen vid frukost. Ca 5500 militärer bor på en provisorisk camp
20140715_034449.jpg



Den där jävla jordgubben har gått runt hela dagen och sprutat med en vattenpistol på mig. Så jag planerar min hämnd.... :)
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
20140714_203644.jpg

Motivationsspade!


Matsalen vid frukost. Ca 5500 militärer bor på en provisorisk camp
20140715_034449.jpg



Den där jävla jordgubben har gått runt hela dagen och sprutat med en vattenpistol på mig. Så jag planerar min hämnd.... :)

Vem har högst tjänstegrad? Det brukar väll i det militära avgöra vem som sprutar vatten på vem :)
 

meo_swe

Audemars
StrawberryFields är korpral och sprutar vatten på vem han så önskar. Han lyckades också få 100% av sin marschgrupp i mål och den fick utmärkelsen för mest föredömliga grupp. Flottan visar åter igen att de kan spöa armen på bortaplan.

Nu har Jag spenderat en natt i min egna säng (KÄRLEK), och StrawberryFields är väl och skändar locals i Nederländerna fortfarande. Fötterna mår förvånandsvärt bra, dock är min Compartment inte helt glad efter 165km i kängor på fyra dagar. Sista dagen är helt episk, och jag var tyvärr för överjävla dyngrak för att ens veta var min telefon låg. Dock så var det sorgedag då över 150 av de som dog i det nedskjutna planet över Ukraina Nederländska. Men trots detta så höll folket i Nijmegen ett gott mod, och klappade oss i mål, och bjöd på rusdrycker överjävla ofta. Sista fem kilometerna så tror jag att jag fick i mig närmare 4 liter öl. Sen var det bara att fortsätta tills man skulle påbörja den bakfyllda resan tillbaka till sverige. Jag ska försöka få tag på en video om hur det ser ut den sista biten. Det är helt överjävla galet.
 

meo_swe

Audemars
Arlandaölen


flygplansölen


Väntar på tåget från Schipol


Trött soldat


Framme vid campen och ölen kommer fram


Norskt ölspel


Holländsk lunch (jäst pizzasallad, mackor och yoghurt som smakade kemikalier)


En sjukvårdare bakom sängen


Nederländsk pannkaka (med bacon, skinka och salami på)


Dricka öl och ljugerier med AMF


"Ölsejdel"




Whisky med en Amerikansk vän


1551753_318358561673514_1998141715073867846_n.jpg


Motivationspaddeln


Meo_swe och jordgubben



Nederländernas högsta punkt!


Camp Heumensoord (Där de militära gångarna bor)


Ingången till Heumensoord
photo.php


Matsalen


Svenskarna väntar på start


Individuella gångare väntar på start



En mästares fötter!


Två svenska marschgrupper. Min föredömliga båtmössa i fronten!


Min marschgrupp vid staden Beers (där det såklart dracks öl)


Via gladiola (där man går i mål)
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Då kan jag också avrapportera hemkomst, blev kvar i nederlandet ett par dagar hemma hos en flicka som var utbildad massör. Har haft väldigt tråkigt. En trasig fot (marschfraktur) och ett trasigt knä (okänd åkomma). Nu är det ju bara 358 dagar kvar till nästa marschstart. Då ska jag försöka se till att min telefon inte går sönder efter mindre än 48 timmar så att jag också kan ta lite bilder på klockor och berusade KS:are.
 

meo_swe

Audemars
För er som vill se galenskaperna i Realtid kan jag rekommendera Facebooksidan Ruck HQ. En amerikansk vän som går marschen för att samla in pengar till olika veteranföreningar. Han har lagt upp ett antal videos varje dag där han visar hur galet det de facto är, samt intervjuar folk längst vägen.

I år var det ca 56000 som gick och ca 5500 av dessa var militära gångare. Nijmegen som stad har ca 400 000 tusen invånare. Under denna vecka räknar man på att det finns 1 000 000 personer i närområdet (!). Festen är total och sinnessjukt rolig. Dessutom har de en "pridefest" kallad Pink wednesday där nere. När man kommer in i Nijmegens stadsområde igen är det fullt party och alla har rosa på sig.
 
Topp