• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mer mögel - Pepsijunk

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag får nog inse att jag är svag för patinerade Pepsiinserts och att jag är en obotlig skräpsamlare. Ebayade hem denna för ett tag sedan, kunde inte motstå den.

Gav den en liten översyn häromdagen. I brist på band klämde jag dit mitt enda 20mm Nato.

Döm om min förvåning då jag upptäcker att skräpet funkar jättebra :) Håller tiden bra och har gångreserv.

Jaha, då har jag ännu en beater....
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21358841035.386810.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21358841035.386810.jpg
    84.4 KB · Visningar: 708
  • ImageUploadedByTapatalk 21358841074.669677.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21358841074.669677.jpg
    79.9 KB · Visningar: 707
  • ImageUploadedByTapatalk 21358841105.680424.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21358841105.680424.jpg
    64.2 KB · Visningar: 712

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Här tillsammans med storebror. En viss skillnad i storlek och pondus ;)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21358848822.122805.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21358848822.122805.jpg
    70.5 KB · Visningar: 654

Ariste

Audemars
2-Faktor
Kul med den typen av överraskningar, grattis! Jag är usel på Seiko men dn där typen av index har jag inte sett tidigare...snyggt....kostymigt på något sätt och skön kontrast till pepsin! :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den var ju skitfin, håller med Ariste ovan, sportig men inte föööör fläskigt... Grattis!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tuff! Grattis! Du verkar vara "on fire" just nu :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tack för alla positiva kommentarer :) Då min klockbudget är rätt begränsad men suget stort blir det en sport att hitta roliga klockor för små pengar!

Ja det är ju en rätt märklig klocka egentligen ;) Nån slags dressig sportklocka för den som inte vågar köpa en riktig dykare? Vad vet jag, kul är den.

LongCon; storebror är en 6306-7001 från 1977. Den ska snart få tillbaka sin länk tror jag.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Scaramanga skrev:
Tack för alla positiva kommentarer :) Då min klockbudget är rätt begränsad men suget stort blir det en sport att hitta roliga klockor för små pengar!

Ja det är ju en rätt märklig klocka egentligen ;) Nån slags dressig sportklocka för den som inte vågar köpa en riktig dykare? Vad vet jag, kul är den.

LongCon; storebror är en 6105-7001 från 1975. Den ska snart få tillbaka sin länk tror jag.
Tror nog storebror är från -77 om man ska vara petig, eller?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
theargonaut skrev:
Scaramanga skrev:
Tack för alla positiva kommentarer :) Då min klockbudget är rätt begränsad men suget stort blir det en sport att hitta roliga klockor för små pengar!

Ja det är ju en rätt märklig klocka egentligen ;) Nån slags dressig sportklocka för den som inte vågar köpa en riktig dykare? Vad vet jag, kul är den.

LongCon; storebror är en 6105-7001 från 1975. Den ska snart få tillbaka sin länk tror jag.
Tror nog storebror är från -77 om man ska vara petig, eller?

Sorry, du har ju rätt, 6105an är ju från -75, och petig ska man vara!

LongCon, najs Pepsimög. Vad är det för nåt?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Scaramanga skrev:
theargonaut skrev:
Scaramanga skrev:
Tack för alla positiva kommentarer :) Då min klockbudget är rätt begränsad men suget stort blir det en sport att hitta roliga klockor för små pengar!

Ja det är ju en rätt märklig klocka egentligen ;) Nån slags dressig sportklocka för den som inte vågar köpa en riktig dykare? Vad vet jag, kul är den.

LongCon; storebror är en 6105-7001 från 1975. Den ska snart få tillbaka sin länk tror jag.
Tror nog storebror är från -77 om man ska vara petig, eller?

Sorry, du har ju rätt, 6105an är ju från -75, och petig ska man vara!

LongCon, najs Pepsimög. Vad är det för nåt?
Ja, och storebror på bilden är då en 6306-7001, för den som vill veta :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
theargonaut skrev:
Scaramanga skrev:
theargonaut skrev:
Scaramanga skrev:
Tack för alla positiva kommentarer :) Då min klockbudget är rätt begränsad men suget stort blir det en sport att hitta roliga klockor för små pengar!

Ja det är ju en rätt märklig klocka egentligen ;) Nån slags dressig sportklocka för den som inte vågar köpa en riktig dykare? Vad vet jag, kul är den.

LongCon; storebror är en 6105-7001 från 1975. Den ska snart få tillbaka sin länk tror jag.
Tror nog storebror är från -77 om man ska vara petig, eller?

Sorry, du har ju rätt, 6105an är ju från -75, och petig ska man vara!

LongCon, najs Pepsimög. Vad är det för nåt?
Ja, och storebror på bilden är då en 6306-7001, för den som vill veta :)

Men är jag helt full ikväll eller? Jaja, får skylla på att jag vvsar och snickrar ikväll... Har rättat nu ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Det är en quartz, 100m, troligtvis 70-tal. Mer vet jag inte i dagsläget. Ska bli kul att få hem den. Endurance :D Hehe!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
En update.

Hade pepsin på när jag snickrade häromdagen. Lade av mig den till middagen.

Ett dygn senare kollar jag på den och då går den rackarn fortfarande OCH håller tiden :)

Otroligt!
adujumaq.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Då var Pepsimöglet uppdaterat med nytt begagnat Nato från Denke. Tackarrrr

Tycker det blev perfekt :)

e7arene6.jpg


Lite mer blekning vore bra men det kanske löser sig med tvättmaskinens hjälp .
 
Topp