• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Mercedes 320 SL -96, inbyte klocka möjligt!

larkad

Basic
Pris
119000
Returpolicy
Nej
Bilder Skickat
  1. Ja
Mercedes Benz 320 SL-96 säljes pga nyinköpt bil som behöver garageplatsen. Modellen R129 anses som legendariska chefsdesignern Bruno Saccos främsta mästerverk. En bil som inte riktigt tagit fart prismässigt än, men som av många bedömare är en god investering med värdestegringspotential framöver. Köpte den för fyra år sedan och har lagt ned stora pengar som jag inte får tillbaka nu; nytt cab-tak, ny Alpine-stereo (original finns kvar), nya premiumdäck Continental SportConti, låtit professionellt omlackera hela bilen i originalfärgen Brilliantsilbermetallic. Denna har faceliften som kom 1996 med ny förbättrad motor på 3,2 l, 231 hk, ny design interiört och exteriört med bla vita blinkersljus fram och helröda bak på EU-modellen och en rad tekniska förbättringar bla med elektronik, vilket gör att dessa bilar är mest eftertraktade. Bilen har även de åtråvärda äkta AMG-monoblockfälgarna. Denna bil importerades från Tyskland redan 2003. Nu har den gått endast ca 15 900 mil och bara ca 300 mil sedan 2014. Till bilen hör även hardtop i samma färg som bilen med ett praktiskt förvaringsställ jag köpt från Tyskland anpassad just för denna hardtop. Bilen är servad, har nya bromsbelägg mm och är besiktigad utan anmärkning. Den är mycket billig att äga. Helförsäkring entusiast via MC- och Motorsport (Moderna Försäkringar) betalar jag endast 2 179 kr per år för. Pris 119 000 kr. Kan tänka mig inbyte av förslagsvis Rolex, Omega, Jaeger LeCoultre eller annat förslag på klocka. Tveka inte att höra av dig om du är intresserad - jag bits inte!
Bilen finns i Stokholm.

MB framifrån vänster.jpg
MB Höger sida bakifrån.jpg
MB interiör fr passidan.jpg
MB nercabbat bakifrån.jpg

Bilagor

• MB interiör förarsidan.jpg
    MB interiör förarsidan.jpg
    712.4 KB · Visningar: 7
  • MB stereo mm.jpg
    MB stereo mm.jpg
    561.9 KB · Visningar: 5