• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mercedes klocka

Sledger

Cartier
Tjo!

En kollega kom fram med denna på jobbet och frågade om den kunde vara värt något. Den är inköpt någon gång tidigt 90-tal. Brukar det finnas något samlarvärde på dessa typer av klockor? Jag bollar frågan till er. :)

mb_fram.jpg


mb_bak.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kan säkert ha ett värde för mercedessamlare, hur mycket vet jag dock ej.

Om man bara ser till den som klocka skulle jag påstå några hundralappar kanske någon tusing då det verkar vara ett helt ok urverk (men inget exklusivt, det är ett citizenurverk så det saknar den prestige som vissa andra urverk har (man skall vara medveten om att prestige inte är samma sak som kvalité)), förutsatt att det är i bra skick.

Men jag tror nog med min lekmannakunskap att den där ger mer pengar om man försöker sälja den som en mercapryl än som en klocka (om du förstår vad jag menar).

EDIT:// för övrigt tycker jag klockan är ganska snygg, men att den för mig skulle vara snyggare utan mercaloggan. :)
 
Topp