• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Merchsweden.se?

... och sidan saknar förstås helt någon typ av information om företaget. Vilka är de? Var finns de? Organisationsnummer? Telefonnummer? E-mailadress? F-skattesedel?

Företaget i sig är nog skapligt legit, sett att de lockar gott om kids till deras popup-events på TikTok och liknade. Dock har jag förstått att de också har som ide att sälja saker de inte har i lager för att sen se om de hittar produkten hos nån kanal innan den skickas vidare till kund. Känns sådär, själv hade jag definitivt dragit mig från att handla från dem även om företaget i sig är på riktigt.

Företaget i sig är nog skapligt legit, sett att de lockar gott om kids till deras popup-events på TikTok och liknade. Dock har jag förstått att de också har som ide att sälja saker de inte har i lager för att sen se om de hittar produkten hos nån kanal innan den skickas vidare till kund. Känns sådär, själv hade jag definitivt dragit mig från att handla från dem även om företaget i sig är på riktigt.
Börjar tyvärr bli vanligare.
På lager betyder inte att produkten finns på deras lager.. ogillar det

Har köpt flertalet sneakers från dom, aldrig vart några bekymmer. Så legit där iaf.
Även haft en diskussion gällande att sälja en klocka till dom. Där var väll prissättningen på inköp helt ok, blev dock ej affär.

Butiker som denna rider bara på hypen. Förhoppningsvis fortsätter tappet så att merchsweden och liknande hoppar vidare till nästa grej.

Enligt deras egna beskrivning på en Omega AT
Så här funkar det:

1. Gör din beställning på merchsweden.se

2. Vi headhuntar produkten genom vårt nätverk av leverantörer.

3. Vi köper hem produkten åt dig.

4. Vi får in din vara till lagret, säkerställer kvalitet och äkthet innan din order skickas med din förvalda fraktmetod. Leveranstid därifrån är 1-3 arbetsdagar.

Källa:

Enligt deras egna beskrivning på en Omega AT
Så här funkar det:

1. Gör din beställning på merchsweden.se

2. Vi headhuntar produkten genom vårt nätverk av leverantörer.

3. Vi köper hem produkten åt dig.

4. Vi får in din vara till lagret, säkerställer kvalitet och äkthet innan din order skickas med din förvalda fraktmetod. Leveranstid därifrån är 1-3 arbetsdagar.

Källa:
De menar alltså att just den klocka som visas med bilder/detaljerad information om service etc är den klocka man får - men att de själva bara inte köpt in den än?

En supersnabb googling kan kort sammanfattas så här:

Undvik
Undvik
Undvik

Finns hundratals andra butiker jag hellre skulle välja.

Jag tror inte de kan garantera äkthet. Har de urmakare som öppnar upp klockorna? Deras Rolex-klockor är till exempel INTE Certified Pre-Owned. Finns ingen garanti för äktheten med andra ord.

Jag tror inte de kan garantera äkthet. Har de urmakare som öppnar upp klockorna? Deras Rolex-klockor är till exempel INTE Certified Pre-Owned. Finns ingen garanti för äktheten med andra ord.
Således kan de flesta på forumet inte garantera att något är äkta de säljer.

Enligt deras YouTube-videor så är det Nymans i Västerås som skriver äkthetsintyg på de objekt Merch säljer. Jag vet inte om det är sant och jag skulle personligen aldrig handla en dyrare klocka av dessa grabbar.

Tillbaka
Topp