• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mesh från Singular??

Rholm

Cartier
Jag köpte ett från Singular och det var galet bekvämt.....sen om det klassas som tjockt och tungt har jag ingen aning om...

Mvh
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Mesh från Singular??

Bra tråd! Jag är också nyfiken. Är det för lätt/tunnt för att passa till en riktigt tung klocka, typ PloProf??
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Re: Sv: Mesh från Singular??

Camo00 skrev:
Bra tråd! Jag är också nyfiken. Är det för lätt/tunnt för att passa till en riktigt tung klocka, typ PloProf??

Ja det är för skört för att bära upp en ploprof, det är som sagt Shark Mesh ni är ute efter. Var extremt noga med att kontrollmäta handleder och lugtolug-avstånd om ni beställer från strapcode. De flesta banden går inte att justera mer än 0,5 cm vid låset så att beställa rätt längd är ganska viktigt.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Mesh från Singular??

Jag tycker nästan alltid att mesh ser skitsnyggt ut på bild, till nästan alla klockor. Däremot drar jag mig för att ha de själv av nån anledning...
Lite som racing-handskar; coolt på bild men oj så töntigt på parkeringen utanför Hemköp...
 
Min fd 14060m på Sharkmesh:
57D396D0-BB93-40D3-B021-E7A613A78D8B-1105-000001DE6479FC5A.jpg

B1A508BD-52BF-4139-BA65-AA6F7CCB8DD4-1105-000001DD6A5EB0E4.jpg

F0BCEA3E-360A-4C90-9673-51A84830E6B5-1105-000001DE506D4885.jpg

E54A0A2D-1D99-4B90-B440-9144C285E4CC-1105-000001DD74ADA6C0.jpg


Ursäkta den kassa kvaliteten, iPhone.....

Med vänlig hälsning,
N
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om det är någon hugad meshletare med skogshuggararmar typ RicRob ;) så har jag ett 24mm från Strapcode liggandes. Men som Tomas BC skriver så är det inte mycket till justeringsmån på det.
Hojta till bara..
Vad gäller Singularmesh så passar de nog bättre på lite mindre maskulina ur än PloProf. Jag har haft ett på en MK II och en Airman Base 22. Tyngre doningar än så skulle jag inte sätta det på. Men bekvämt och prisvärt!
a8a86857.jpg

Tycker det är snyggt på MK II:an
2a9fdfdf.jpg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Camo00 skrev:
Jag tycker nästan alltid att mesh ser skitsnyggt ut på bild, till nästan alla klockor. Däremot drar jag mig för att ha de själv av nån anledning...
Lite som racing-handskar; coolt på bild men oj så töntigt på parkeringen utanför Hemköp...

Ska nog bli coolt med mesh (i någon dag iallafall). Ska testa. Vad beträffade bilhandskar är det alltid coolt sålänge ratten är av bakelit eller trä. Dock tycker jag det dötöntigt när folk sportar handskar på läderratt. Det blir liksom hängslen och bälte samtidigt. Det värsta som finns är när folk anväder bilhandskar och kör någon modern ickebil, typ v70 eller någon snikaudi. De som gör det lever i samma värld som de som "vet" att Gantklockor är lyx.
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
RicVin skrev:
Om det är någon hugad meshletare med skogshuggararmar typ RicRob ;) så har jag ett 24mm från Strapcode liggandes. Men som Tomas BC skriver så är det inte mycket till justeringsmån på det.
Hojta till bara..
Vad gäller Singularmesh så passar de nog bättre på lite mindre maskulina ur än PloProf. Jag har haft ett på en MK II och en Airman Base 22. Tyngre doningar än så skulle jag inte sätta det på. Men bekvämt och prisvärt!
a8a86857.jpg

Tycker det är snyggt på MK II:an
2a9fdfdf.jpg
Vad ska du ha för strapcode meshet.
Är riktigt intresserad om priset är rätt.
 
Topp