• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mesh från tradera, watchgoods?

Tack!
vad tror du om meshet?
Hur är det nu om jag köper från eBay, vilka avgifter åker jag på?

Som köpare betalar du inget extra på eBay - den avgiften är säljarens ansvar (ibland bakas den ju dock in i priset men det är en annan femma). Utöver pengen du köper för tillkommer alltså ev frakt samt tull och moms beroende på var varan skickas ifrån. Var särskilt vaksam på säljare ger sken av att de är i EU men i själva verket skickas varan från Kina eller närområdet. PostNord gick väl dessutom ut idag med att import från Kina stängs mht Corona-viruset.

/J

Tack för svar!
Moms och tull blir ju inte mer än kaffepengar när meshet kostar 76 kr. Frågan är väl bara om kvaliteten. Men det duger kanske till att titta på för att se hur ett mesh på handleden live.
Här i skogarna finns ingen butik att gå att kika i ;)

Men Corona verkar kanske ställa till det.

PostNord har 75kr i ”administrativ” avgift också ..

Jag hade satsat på ett sharkmesh hör hemifrån - blir kanske någon krona mer men du kan dels hitta bättre (och beprövade) grejer samt byta utan svårigheter om du får något du inte är nöjd med.

/J

Tack för svar!
Moms och tull blir ju inte mer än kaffepengar när meshet kostar 76 kr. Frågan är väl bara om kvaliteten. Men det duger kanske till att titta på för att se hur ett mesh på handleden live.
Här i skogarna finns ingen butik att gå att kika i ;)

Men Corona verkar kanske ställa till det.
PostNord tar ut 75kr i administrationsavgift (vid värde <1700kr) och sen tillkommer 20 spänn i moms så runt 170kr totalt. Fortfarande kaffepengar dock. ;) Obs. även 2-7v leveranstid.

PostNord har 75kr i ”administrativ” avgift också ..

Jag hade satsat på ett sharkmesh hör hemifrån - blir kanske någon krona mer men du kan dels hitta bättre (och beprövade) grejer samt byta utan svårigheter om du får något du inte är nöjd med.

/J

absolut! Har lite svårt att hitta nåt här hemifrån bara. Har du några nätbaserade tips?

PostNord tar ut 75kr i administrationsavgift (vid värde <1700kr) och sen tillkommer 20 spänn i moms så runt 170kr totalt. Fortfarande kaffepengar dock. ;) Obs. även 2-7v leveranstid.

Tack för uträkningen! Vi kom fram till samma peng.
Ja leveranstiden är trist. Plus att det känns som att beställa hem Corona till mig och resten av familjen. (Nä jag vet, men känslan är där.)

;)
https://watchgoods.se/stallankar/20mm-24mm-stalarmband-shark-mesh
Inte handlat härifrån men det känns rätt prisvärt?

https://www.royalstraps.se/products/sharkmesh
annan prisklass än du letar kanske men RS som handlare rekommenderas starkt!

… f-n, nu villhöver jag ett Shark mesh.

/J

Ja, helt värdelöst. Varenda gång jag är inne på klocksnack slutar det med att jag köper nåt som jag inte planerat. ;)

Tack för tips. Beställde ett från strapmania nu. Gick på 220 kr totalt.
Watchgoods hade slut på 22 mm, och royalstraps mesh var med ”länkbitar” runt spännet. Tycker det ser bättre ut utan. Räknar kallt med att jag kan korta meshet med avbitare, vi får väl se.
Får återkomma med en recension på mitt nya kaffepengar-mesh.
Tack för trevlig konversation pågar!

;)

Ja, helt värdelöst. Varenda gång jag är inne på klocksnack slutar det med att jag köper nåt som jag inte planerat. ;)

Tack för tips. Beställde ett från strapmania nu. Gick på 220 kr totalt.
Watchgoods hade slut på 22 mm, och royalstraps mesh var med ”länkbitar” runt spännet. Tycker det ser bättre ut utan. Räknar kallt med att jag kan korta meshet med avbitare, vi får väl se.
Får återkomma med en recension på mitt nya kaffepengar-mesh.
Tack för trevlig konversation pågar!

Är också intresserad av ett Mesh men undrar just över detta med att korta länken. Det verjkar ju vettigt att kunna korta länken med lösa länkbitar, men inte lika snyggt. Är det avbitartång som gäller annars alltså? :eek:

Tillbaka
Topp