• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mest exklusiva box?

Camo00

Diamant
Jag sitter ofta och dreglar över bilderna på Era exklusiva och välpolerade dyrgripar. Men ofta kommer jag på mig själv med att titta lika mycket på box/schatull, tillbehör etc.

Skulle därför vara kul med fler bilder på exklusiva, snygga eller roliga boxar, cert-böcker, utskurna platser i sammet för gummistrapsen mm. Kanske också ska kora vilken klocka som kommer i den läckraste boxen, gjord i adamantium och ebenholtz?

Fram med fina foton för en föräldraledig fattiglapp med förvarings-fetisch!

Den mest esklusiva box jag haft måste nog vara till senaste klockan, Tudor Black Bay.
Gillar Pianolack...

IMG_0004_2.jpg

Lånad bild
tudor03.jpg

IMG_0008_2.jpg

Longines-boxen till LD'n är helt abnormt stor...

1AADC051-8FE1-45EB-92D9-D7B7703F2EC9-18578-000010A4CD481371.jpg

Japp, det är boxen till passarounden...

Här är några fina boxar, jag erkänner fotona är googlade, ingen av klockorna nedan är i min ägo tyvärr....

Patek
5135j-patek-box-papers-1.jpg

VC
VCQuai_5__-thumb-450x315.jpg

Eller vad sägs om den här lite speciella från AP

apbox1.jpg

"Audemars Piguet has also released a very special set of his and her matching diamond set Royal Oak Offshore Chronographs, complete with a very impressive box with a complete set of clay poker chips. The model number for this set is 26191BC.ZZ.D002CR.01 and expected retail is $91,000. These watches will only sold as a set, with a total of 50 sets to be produced. "

Boxen till Panerai's limited/special editions går inte av för hackor, stor, tung och gedigen.

Panerai%20Marina%20Militare%20Box%20n%20Papers.jpg

Sen har dom släppt en del andra godbitar...

panerai-radiomir-special-edition-set-2.jpg

(Bilderna är lånade från internet)

Re: Sv: Mest exklusiva box?

Riktigt nice boxar än så länge! Måste säga att Longinesen var en av dem som sporrade tråden... Den ser grym ut för prisklassen! Kan vi ha en passaround till så jag får låna boxen?? :)

Jag hade en riktigt fin box till min Graham, borstad aluminium, skinn, glaslock i ytterbox, certet var en bok med skinnfodral.
Kändes lyxigt värre!
/ j
usazesyt.jpg

Camo00 skrev:
Skulle därför vara kul med fler bilder på exklusiva, snygga eller roliga boxar, cert-böcker, utskurna platser i sammet för gummistrapsen mm. Kanske också ska kora vilken klocka som kommer i den läckraste boxen, gjord i adamantium och ebenholtz?

Jag gissar att det kommer att vara väldigt ont om Rolex i den här tråden. :)

David skrev:
Camo00 skrev:

Det är konstigt det där att varken Rolex eller Omega har schysta boxar.

Longines har grymma boxar. Här är boxen till keramiska Conquesten. Oris har lite roliga boxar också bl.a en dykarhjälm och ett hjul. :)
mevavu5u.jpg

Här har ni Oris:
ahabadeb.jpg

yzazy5ah.jpg

A White-hot juggernaut at 200 miles per hour!

Fryken skrev:
David skrev:
Camo00 skrev:

Det är konstigt det där att varken Rolex eller Omega har schysta boxar.

Omegas träboxar är inte så pjåkiga, fick en sån till min första "riktiga" klocka en Seamaster för 15 år sedan, då ADn hade slut på de röda (som iofs inte håller nån vidare kvalité), riktigt stabil pjäs.

tyja8uga.jpg

Camo00 skrev:
Jag sitter ofta och dreglar över bilderna på Era exklusiva och välpolerade dyrgripar. Men ofta kommer jag på mig själv med att titta lika mycket på box/schatull, tillbehör etc.

Fram med fina foton för en föräldraledig fattiglapp med förvarings-fetisch!

Jag tror du driver med oss.

Porsan skrev:
Omegas träboxar är inte så pjåkiga, fick en sån till min första "riktiga" klocka en Seamaster för 15 år sedan, då ADn hade slut på de röda (som iofs inte håller nån vidare kvalité), riktigt stabil pjäs.

tyja8uga.jpg

Sant. Men de är ju så smååå. Panerai-boxen du visade däremot. Mums!

Det är märkligt ändå hur Longines kan ha solida, fina träboxar medan Omega envisas med sina röda boxar av betydligt simplare snitt. Det är ju inte ens äkta läder och de brukar flagna redan efter ett årtionde, ibland snabbare än så. Ytter- och innerboxen gör ju nog så mycket för helhetsintrycket; underligt att det inte har högre prioritet i Bienne.

Boxen till min Conquest var som sagt grym och stor, betydligt bredare än dom vanliga Longines. Här bredvid en Omega.
ude9y6u9.jpg

Har Omega enbart den klassiska röda och en trävariant av den eller har dom fler?

A White-hot juggernaut at 200 miles per hour!

Omega ja...

Här kommer man ut med ett av tidernas vassaste quartzverk och en urtavla som enligt ryktet tog sjukt lång tid att göra då den tillverkades lager för lager (stardust).

SNC13360.jpg

Jag tycker att boxen till Omega Speedmaster 50 th anniversary limited edition är lite smått kaxig. Tyvärr inte i mina ägor.

asa3u8a6.jpg

Om det skulle handla om storlek, skulle Omegas nya Z-33 box ligga bra till. I jämförelse är en skokartong liten:).

Rossi skrev:
Om det skulle handla om storlek, skulle Omegas nya Z-33 box ligga bra till. I jämförelse är en skokartong liten:).

Jaa, varför har ingen nämnt den än!? Den är väl dessutom tillverkad i samma material som rymddräkterna, eller är det bara de gamla till X-33?

Tillbaka
Topp