• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest hållbara desk diver?

Bjovich

Omega
Hej på er!

Första tråden för mig och hoppar rakt på sak, vilken är i er mening den mest hållbara desk diver med ca. 47 mm lug to lug? Tänker att den bör ha keramisk bezel samt möjlig att köpas till ett rimligt pris, idag, med en budget upp till 25 KSEK. Slutligen vore det önskvärt med en automatisk och inte quartz.

Är det kanske en Cap’n Cook man skall kika litet mer på tro?


Mvh
Bjovich
 
Senast ändrad:

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Jag lägger min röst på en hederlig stålsub
BD62A47A-CC24-4C70-B48C-094F925E6326.jpeg
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hej på er!

Första tråden för mig och hoppar rakt på sak, vilken är i er mening den mest hållbara desk diver med ca. 47 mm lug to lug? Tänker att den bör ha keramisk bezel samt möjlig att köpas till ett rimligt pris, idag (Rolex blir svårt ex.).

Är det kanske en Cap’n Cook man skall kika litet mer på tro?


Mvh
Bjovich
Den mest hållbara? Borde ju för det första vara en quartz då...och sedan undrar man ju lite vilka övriga delar förutom verket som skall vara särskilt hållbara? Så mycket hållbarare än en Sinn UX med tillval för tegimenterat stål (hårdhetsbehandlat) är väl svårt ett tänka sig. Förutom en vanlig g shock då som ju tål ett slängas ut från ett höghus. Vad är det för strapatser din klocka måste klara av?
Screenshot_2022-06-06-20-49-10-717_com.android.chrome.jpg
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Den mest hållbara? Borde ju för det första vara en quartz då...och sedan undrar man ju lite vilka övriga delar förutom verket som skall vara särskilt hållbara? Så mycket hållbarare än en Sinn UX med tillval för tegimenterat stål (hårdhetsbehandlat) är väl svårt ett tänka sig. Förutom en vanlig g shock då som ju tål ett slängas ut från ett höghus. Vad är det för strapatser din klocka måste klara av?
Screenshot_2022-06-06-20-49-10-717_com.android.chrome.jpg
47mm l2l?
 

Lunks

Omega
2-Faktor
Jag slänger in en röst på Rado Captain Cook i 42mm. Visserligen bara polerade ytor, men på plussidan har du keramisk bezel och framför allt 80 timmars gångreserv. Kan vara riktigt användbart om du inte kontorsdyker under helgen.

 

Bjovich

Omega
Jag slänger in en röst på Rado Captain Cook i 42mm. Visserligen bara polerade ytor, men på plussidan har du keramisk bezel och framför allt 80 timmars gångreserv. Kan vara riktigt användbart om du inte kontorsdyker under helgen.

Jo denna har man blickat på! Dock hade det varit intressant att veta från någon som haft en ett tag hur den håller upp gällande slitage.
 

Krona

Omega
Nu vet jag inte vad du menar med hållbar, men jag är riktigt nöjd med min oris aquis 41,5 efter snart två års deskdiving. Tycker den hållt riktigt bra, en del hairlines framförallt på länken o spänne. Ligger väl inom budget också för en ny :)

807B9814-412C-4AB2-920F-408693CC5B6F.jpeg
 

DrDre

Patek
Om du vill ha något som inte är så tool-aktigt så är ju Longines Legend Diver charmig.
Här kan du läsa mer. Sedan artikeln skrevs så har man uppdaterat urverket.

 
Topp