• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest hantverk för pengarna

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
IMG_3710.JPG
IMG_9923.JPG

L1200194.jpg

Den är grym men jag föredrar MUT Perpetual Automatic. Har tänkt sälja allt och köpa en sådan mer än en gång men skulle behöva rätt bra rabatt för att ro hem det. :)

Stör ihjäl mig på att 2015 är tre delar och inte fyra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I vilken betydelse? Man slutmonterar för hand maskinellt tillverkade delar?
Ja, precis som i princip samtliga tillverkare gör men med olika mycket handpåläggning vid polering och finishering. Skulle tro att de flesta dyrare tillverkare har en urmakare som gör allt utom justering. Även GS urverk sätts ju ihop av en urmakare.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Skulle nog säga en begagnad VC, då får du mycket för pengarna. Även Nomos kan vara värda att titta på, GS som flera har nämnt vet jag för lite om för att uttala mig men vad jag har hört så är det bra grejer.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Många bra svar, tack! Nu måste jag läsa på om en massa tillverkare och bilda mig en uppfattning. Man undrar ju om det finns indiemärken i lägre prisklass med inhouseverk, men känns svårt att få lönsamhet i. Såg att Hodinkee hade träffat Robert Loomes som verkade göra fina klockor på NOS-vintageverk från Smiths han kommit över.
 
Topp