Que?Också att jag inte är en rapper![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Que?Också att jag inte är en rapper![]()
Instämmer helt. PP:n är bäst pga ovan nämnda anledningar. Undvik Rollarna, för skrikiga även om dessa är förhållandevis enkla ur.Beror väl på smak etc. Men om man gillar diskret lyx och komfort så finns bara ett alt bland de du nämner:
PP Aquanaut
- få känner till märket, på ett bra sätt, men de insatta gör det
- väldigt bekväm och lätt på armen
- lite annorlunda design
- service är inte speciellt dyrt egentligen
Men vill man ha en blank rolex som Svenne Banan känner igen på 100 meters håll så kanske man ska välja nått annat...
#stealth wealth
Jag tycker att den är lite blingig bara, men det är en smaksak
Fair points, det är absolut tilltalande att det är något som flyger lite under radarn och snarare bara uppfattas av andra entusiaster.Beror väl på smak etc. Men om man gillar diskret lyx och komfort så finns bara ett alt bland de du nämner:
PP Aquanaut
- lite annorlunda design
Men vill man ha en blank rolex som Svenne Banan känner igen på 100 meters håll så kanske man ska välja nått annat...
#stealth wealth
Jag har säkert bara fördomar, tror inte att jag har sett den live ens. Men har ju haft en DJ, och det är ju en liknande klocka stilmässigt, om än mycket maffigare.Aj då, jag som sitter och väntar på ett paket med en ny blå, stål Sky-Dweller, känner att jag måste helt byta stil för att smälta in i rap miljön då![]()
Tycker inte pp i form av aquanaut eller nautilus glider under radarn alls. De tjejer jag känner har mest koll på AP royal oak, Daytona, hublot big bang och sub men i övrigt ingen koll alls. Killar jag känner har minst lika bra koll på patek och ap som Rolex. Det är inte lika low key med patek längre.Instämmer helt. PP:n är bäst pga ovan nämnda anledningar. Undvik Rollarna, för skrikiga även om dessa är förhållandevis enkla ur.
Alldagligt val med ful snikpatek.Beror väl på smak etc. Men om man gillar diskret lyx och komfort så finns bara ett alt bland de du nämner:
PP Aquanaut
- lite annorlunda design
#stealth wealth
Så du skulle hellre välja en blankpolerad Rolex i stål såledesAlldagligt val med ful snikpatek.
I flera fall ja, blankt stål kan borstas.Så du skulle hellre välja en blankpolerad Rolex i stål således
Japp. Snåljåparnas val.Alldagligt val med ful snikpatek.
?Japp. Snåljåparnas val.
![]()
Du är väl läskunnig? Snikpatek måste vara snåljåpens val
Hur tänkte du nu? Att den är alldaglig, ful och billig motbevisar du med en bild på två gubbar som bär uret?Du är väl läskunnig? Snikpatek måste vara snåljåpens val
Känner igen de där gubbarna. Tror de spelade i ett coverband jag såg på afterski i ÅreHur tänkte du nu? Att den är alldaglig, ful och billig motbevisar du med en bild på två gubbar som bär uret?
Min poäng var att det är töntigt att kalla den ”snik-patek”.Hur tänkte du nu? Att den är alldaglig, ful och billig motbevisar du med en bild på två gubbar som bär uret?
Starkt argument, verkligen.Min poäng var att det är töntigt att kalla den ”snik-patek”.
Vissa kanske väljer den för att de tycker modellen är snygg/cool. Herrarna på bild valde antagligen den för utseendet framför priset.
Ja ditt argument ”snikpatek” var ju väldigt väl formulerat och djupt underbyggtStarkt argument, verkligen.
Finns flera som erkänt de köpt för den var billigast av sportmodellerna och de drömt om Nautilus. Och själv ser jag ingen direkt anledning till att köpa den förutom att den är billigast, tycker inte den håller speciellt hög klass eller att formspråket hänger ihop. Men det är personligt tyckande och det är ju min tolkning av verkligheten. Min verklighet. Sedan finns det väl ingen anledning att vara dum bara för att någon annan är det? Äg dina svagheter.Ja ditt argument ”snikpatek” var ju väldigt väl formulerat och djupt underbyggt
Jag gillar helt enkelt looken o känslan i den. Inte svårare än såFinns flera som erkänt de köpt för den var billigast av sportmodellerna och de drömt om Nautilus. Och själv ser jag ingen direkt anledning till att köpa den förutom att den är billigast, tycker inte den håller speciellt hög klass eller att formspråket hänger ihop. Men det är personligt tyckande och det är ju min tolkning av verkligheten. Min verklighet. Sedan finns det väl ingen anledning att vara dum bara för att någon annan är det? Äg dina svagheter.
Därför du lägger upp en bild på gubbar? Bara det jag ifrågasätter. Men jag tror detta käbbel räcker nu...Jag gillar helt enkelt looken o känslan i den. Inte svårare än så
Ja. Bild på två som bevisligen har råd med en nautilus men valde aquanaut.Därför du lägger upp en bild på gubbar? Bara det jag ifrågasätter. Men jag tror detta käbbel räcker nu...
Finns flera som erkänt de köpt för den var billigast av sportmodellerna och de drömt om Nautilus. Och själv ser jag ingen direkt anledning till att köpa den förutom att den är billigast, tycker inte den håller speciellt hög klass eller att formspråket hänger ihop. Men det är personligt tyckande och det är ju min tolkning av verkligheten. Min verklighet. Sedan finns det väl ingen anledning att vara dum bara för att någon annan är det? Äg dina svagheter.
Ta ett djupt andetag.Jag gillar helt enkelt looken o känslan i den. Inte svårare än så
Det där trevliga med tycke och smak är att det finns olika åsikter. Vissa mer rätt än andra men långt ifrån svart eller vitt.Ta ett djupt andetag.
1. Aquanauten är lite snik, ja. Blir så per automatik när klocknördar är snåla som fan, och den råkar tillhöra det finaste märket och samtidigt vara "billig" men ändå ha utseendet med sig.
2. Den är inte ful, men det är lätt att bli anti när den blir en epidemi på KS. Om man dock skulle logga ut för gott, och inte har nåt emot gummi på armen varje dag, så är det ju lätt en kandidat för att bära varje dag i min bok.
Perfekt dubbel!Jag är ju väldans förtjust i Aquanauten, haft flera ex av 5167’an. Tilltalade mig just för det är en fin klocka i enkelt utförande, bär dessutom skrämmande skönt.
Här tillsammans med ett annat snikur
![]()
![]()
Ja visst är den schön!Jag är ju väldans förtjust i Aquanauten, haft flera ex av 5167’an. Tilltalade mig just för det är en fin klocka i enkelt utförande, bär dessutom skrämmande skönt.
Här tillsammans med ett annat snikur
![]()
![]()
Tror inte att ni ska hålla andan, kommer tyvärr inte att komma en paketöppning i närtid. Men jag börjar tänka att jag är lite för ombytlig för en större klocka och att flera "billigare" kanske är mer praktiskt.@koze hur går tankarna?