• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mest lättspelade nylon-acken som finns?

Jag söker alltså en nylonsträngad akustisk gitarr som är extremt lättspelad. Låg stränghöjd och fina band. Jag har rätt stora fingrar så det är bra om det är en bit mellan strängarna också.... :-s

Vad ska jag köpa? Max 5 lök.

Jag har spelat rätt mycket i ungdomens dagar, men nu söker jag något som jag kan sitta och plinka på nere i källaren när jag ska ta mig ett järn i pannrummet.

Santos Martinez Virtouso bossa nova. +-5.000:- ny.

sm475cea.jpg

http://m.ebay.co.uk/itm/Santos-Martinez-SM475CEA-Virtuoso-Bossa-Nova-Electro-Acoustic-Classical-Guitar-/222313395613?hash=item33c2e9359d:g:nX8AAOSwcLxYKCU6&_trkparms=pageci%3A3606e77d-b744-11e6-a374-005056b041bd%7Cparentrq%3Ab72556871580a6064141276bffeb77bb%7Ciid%3A1

Ta upp intresset! Fantastiskt kul. Jag hämtade en gitarr igår & längtar tills jag får sätta mig & lira igen.

Fick en nybörjargitarr för ett antal år sedan. Tror det var köpt för någon tusing, men den håller än. Nylonsträngar långt isär. Den blir dock inte spelad så mycket längre, spelar mest på min tolvsträngade... :woot:

Ibanez kan man alltid lita på, har en Destroyer som är rent fantastisk! Ingen koll på nylonsträngat, dock. Men deras stålsträngade är riktigt bra.

Tillbaka
Topp