• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest prisvärda (och ändå svindyra) klockan?

Bramserud

Advertising
2-Faktor
såg just ett klipp där sjx pratade om Lange 1 och släppte ifrån sig att den är ”actually quite affordable”.
0018343A-7D89-4CDF-99D8-4CD157C11E8D.png


Så efter att ha konstaterat att just Lange 1 går för ca 150 loppor på Chrono24 började jag fundera lite kring ämnet. Vilka klockor är de mest prisvärda, sin höga prislapp till trots? Jag kan ju för övrigt hålla med om att jag tycker Lange 1 känns som att man får mer finish och nedlagda arbetstimmar än man får i en Rolex gmt 2 Pepsi för samma pengar. Så i det avseendet är den ju verkligen ”affordable”
Ofta pratas det ju om att Grand seiko är ett märke där du får väldigt hög nivå på finish till ett vettigt pris t.ex.
6FCB2FD9-F9CB-4A3B-A551-444B22D0FDC0.png


jag har också sett franck muller nämnas i liknande diskussioner tidigare.
2A3C8EA9-89F1-40BA-AA73-0C4635001A93.png


fyll på med exempel på prisvärda klockor! Glöm inte bilderna, vad är en tråd utan bilder.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Noterade det inte ens i verkligheten. men förstår att man kan ha åsikter om det!
Mitt “problem” med just El Primero 21-klockorna är att de är så förbannat stora och framför allt höga. Fattar att alla drivlinor etc måste få plats men det gör inköp omöjligt för mig. Fick bli en vanligt Defy Classic Skeleton på länk istället, finns grått för lite över 50k (sjukt prisvärt).
 
Senast ändrad:

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Mitt “problem” med just El Primero 21-klockorna är att de är så förbannat stora och framför allt höga. Fattar att alla drivlinor etc måste få plats men det för inköp omöjligt för mig. Fick bli en vanligt Defy Classic Skeleton på länk istället, finns grått för lite över 50k (sjukt prisvärt).
Förstår vad du säger, testade den i ceramic. 50k £ också prisvärt
 
Topp