Ja, jag skall kolla upp allt tills det förfaller i juni. Nog om det nu.Antar att du har en hemförsäkring och isåfall täcker deb minst 40 k i bortaskydd dvs blir du av med din speedy utanför hemmet så täcker ditt hemförsäkringen det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, jag skall kolla upp allt tills det förfaller i juni. Nog om det nu.Antar att du har en hemförsäkring och isåfall täcker deb minst 40 k i bortaskydd dvs blir du av med din speedy utanför hemmet så täcker ditt hemförsäkringen det.
I hemmet?Hos LF, kan man ha klockor upp till en totalsumma på 200k innan man behöver tillälgg.
Det ingår i grundförsäkring...inte mer koll..I hemmet?
Utanför hemmetI hemmet?
I hemmet?
Det ingår i grundförsäkring...inte mer koll..
Srry lite offtopic nu kanske ..
Utanför hemmet![]()
Ah, det var så det var. Då var jag rätt på det tidigareLänsförsäkringars hemförsäkring täcker klockor och smycken för 200 kkr i hemmet. Bortaskyddet dvs utanför hemmet är 100 kkr.
Kan påpeka återigen att det är en ganska dum idé att killgissa med sånt här.Ah, det var så det var. Då var jag rätt på det tidigare![]()
Det är 100k eller 200k. Har LF själv och utgår från att folk som är måna om sin klocka läser exakt vad det står för värde.Kan påpeka återigen att det är en ganska dum idé att killgissa med sånt här.
Men ge dig.Det är 100k eller 200k. Har LF själv och utgår från att folk som är måna om sin klocka läser exakt vad det står för värde.
Jag kom ihåg något med 100k och något med 200k. Ingen killgissning. Jag ville ge tyngd åt att en separat försäkring inte behövs för en klocka för under 50k.
Vi tycker olika, du har påpekat din åsikt en gång tidigare tydligen. Det fina med forum är att man kan blir rättad om man är fel ute, vilket tog ett inlägg i detta fall.Men ge dig.
Hittar inte så många, kanske söker fel. Kanske lättare om du länkar dem här så vi kan hjälpa tillNu har det dykt upp några speedys, är det någon av dessa som ni tycker är vettigt köp ?
Det viktiga är väl huruvida du tycker det är vettigt?Nu har det dykt upp några speedys, är det någon av dessa som ni tycker är vettigt köp ?
Vad är det du ska ha svar på då?Nä, några var nog fel.. denna såg jag.
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-145-0022-1998-patinerade-index-på-länk.102391/
Typ, om priser är ok, om modellen är bra eller om det är bättre att kika efter en 005 ?Vad är det du ska ha svar på då?
Om modellen är bra är ju lite upp till dig. Sen får du väl avgöra vad du helst vill ha och om du vill betala mer/mindre/lika mycket.Typ, om priser är ok, om modellen är bra eller om det är bättre att kika efter en 005 ?
Gällande Speedmaster så lönar det sig knappt inte att köpa äldre modell. Då kan priserna vara högre än splitternya. Däremot en Speedy som har ca 5-10 år på nacken, där kan det finnas några enstaka tusenlappar att spara mot en ny. Dock (enligt mig) inte tillräckligt mycket för att motivera att inte köpa den nya modellen. En Speedy som är 5-10 år kan du få runt ca 25, dvs. inte så mycket längre än en ny. Värt att komma ihåg är att en service på denna modell ligger på cirka 7 tusen. Så att köpa en som inte har fått service och som har lite mer än 5 år på nacken, må spara dig kanske 5 tusen i inköp, men räkna då med servicebehov på 7 tusen... Det finns dock andra modeller inom Speedmaster än själva originalet (månklockan) och där finns det modeller som är billigare att köpa med åldern, dock bör du inte köpa någon annan än the real deal
Här har du en i fint skick från 18 för 31:- här på forumet.
https://klocksnack.se/threads/speedmaster-pro-005-nya-bilder.100435/
Och här har du en som har 12 år på nacken för 25,5:- här på forumet.
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-moon-watch-prisdump.100666/
Nä, några var nog fel.. denna såg jag.
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-145-0022-1998-patinerade-index-på-länk.102391/
@Jofaaa gav dig ett bra svar som du kan utgå ifrån. Citerade det här ovan. Om du är ute efter en vintage Speedy så kör! Annars är det ett säkrare och mer ekonomiskt kort att köra en 005:a som är 1-2 år gammal med garanti, de ligger på 31-32 kkr. Den du länkat till har okänd servicehistorik vilket innebär service för eller senare.
Vad bra, tycker du ska göra det! Eftersom det är din första "riktiga" klocka så är det ett säkrare kort med en 005:a med garanti. Sen är det mysigt med vintage men dit kommer du förr eller senareTack Omega87. Perfekt svar.
Jag köper det du skriver och jobbar vidare utifrån det.!
much appreciated!