• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest prisvärda Swiss-ur med inhouse verk?

Camo00

Patek
Vill man vrida lite på det, så är kanske inte in-house så mycket att eftersträva? Dyrare service och reservdelar bara... Seiko och Orient är in-house...
 

Clocksauce

Cartier

Federique Constant finns att hitta typ 40-50% av MRSP på sites som jomashop ect. Klippte stålversionen för 11000Kr ny på ebay med 2 års garanti. Krons ur har den ute för 19K. Urverket har väl ingen bättre funktion än ett standard eta men mycket har lagts om unik design och finish. Sjukt mycket perlage som som inte syns på videon men som verkligen lyser upp under starkt ljus.



CHristopher ward har ju också sitt nya inhouseurverk som tekniskt sett är klart mer intressant än en standard eta/rolex kaliber.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Longines, Certina, Omega m.fl. tillhör Swatch group vilket även Eta gör. Så Certina och Longines har egna i urverk från ett systerbolag, tillräckligt bra för mig.

Inhouse? Nja, men väldigt mycket klocka för pengarna!
 

mps

Cartier
Tackar för många trevliga rekomendationer.
Kommit in på lite snespår som jag inte kollat på tidigare :)

Longines gör väldigt trevliga ur.
Men de känns som ett "dressmärke" även om de gör ett med dykarstuk.

Oris och Certina är väl de som känns som närmsta inköp.
Inga high-end eller In-house kanske.
Men solida ur för en vettig peng.

From årsskiftet skall ett klockkonto startas och målet är en Omega i julklapp 2015 :)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Måste slå ett slag för Squale här!
Deras 1521 har jag tittat på en hel del. Inte inhouse, men bra kvalité på ETA verket och kul story kring märket i sig. Inte att förglömma så finns dom hos allas våran Gripenbro här nedan!
 

F-L-P

Panerai
Utan inhouse blir det ju lite lättare:

Doxa sub brukar ligga kring 9 begagnade i bra skick. vill du sticka ut mer så kör orange.
DOXA+SUB750T+Sharkhunter.jpg


annars kanske tyskt kan vara något?

Sinn EZM3 går begagnad för knappt 10 och har en drös intressanta funktioner:

Sinn_EZM3_1.jpg
 

GuloGulo

Omega
Jag tycker du ska kolla upp en Speedmaster MkII. Ingen dykare, men cool klocka, fin historia, bra verk och rullar in kring 10-papp.

/Gulo
 
Topp