• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mest underskattade klockmodellerna?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Steale

Basic
Tänker att det behövs en tråd för att diskutera det mycket subjektiva ämnet "mest underskattade klockmodellerna". Det kan vara alltifrån "skräpmärken" som ger mycket valuta för pengarna till Rolexen som trots sitt pris är gravt underskattad. Vad var och en menar med underskattad lär variera och det står var och en fritt att definiera vad man menar. Motivera gärna varför modellen är underskattad. Bilder på mästerverken uppskattas!

Jag kan börja och mitt bidrag är den i mina ögon smått fantastiska Casio "Duro" MDV106 som jag sett få både ris och ros. Jag använder själv två stycken som beaters och tycker att det knappt går att få en snyggare dykare för dessa pengar (köpte båda nya för under 1000-lappen styck). Väl fungerande bezel, screw-down crown, 200M och quartzverk som matchar de bättre i tidshållning. Det stora minuset med denna modell är gummiremmen som medföljer, den är inte speciellt rolig eller snygg. På mina har jag bytt till en riktig dykarrem i gummi på den svarta varianten och en i läder med beige/creme-färgad söm som matchar guldfärgen på den svart/guld-färgade. Minus också så klart för vanligt mineralglas, men det kan ju inte begäras för detta pris. Varför underskattad? Det går inte att få en mycket snyggare klocka med denna spec för dessa pengar, den borde finnas i varje klocksamling och jag förstår inte varför den inte gör det :D

Fyll gärna på :)
4545.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp