• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Metallarmband betygsättning

timevoid

Basic
2-Faktor
Hej vill bara dela med mig av min känsla av olika tillverkares metall armband. Jag letar självklart efter "det bästa" och rykten säger att det är Breitling som håller tronen när det gäller metall armband.
Om någon har fler insikter dela gärna med er. Tex mesh metall armband.

*Personligen gillra jag "balans" när jag bär klockan så den inte blir för tung på översidan eller undersidan.

tabell.JPG

Chris Ward Chrono
chris ward.jpg

Certina Action diver Chrono
IMG_20171111_095651636_HDR~2.jpg

Longines Hydro Chrono
Longine chrono.jpg

Tag Aquaracer chrono
Tag aqua.jpg

Orthos Commander 300
IMG_20171111_104209931-2.jpg

Någon som har måtten och tjockleken på Omega seamster professional 300M armbandet ?

Det där (fula) som folk har hatkärlek till?

Problemet jag har med min Chris Ward är själva avsmalningen.

Från 21.5 - 18mm ,3.5 mm är för kraftigt för min smak. 2mm är normen tror jag?

Någon som har lust och dela med sig av måtten på Breitling metall länkar . Bred och tjockleken?

Bonus om någon har måtten på deras mesh med.

Utan att ha provat all världens länkar gör jag en kvalificerad gissning att Rolex Oysterlänk med dykarlås är den bästa länken. Mycket hög kvalitet med ett lås som, trots en helt fantastisk mikrojusteringsfunktion, även fungerar bra på smala handleder.

Hej vill bara dela med mig av min känsla av olika tillverkares metall armband. Jag letar självklart efter "det bästa" och rykten säger att det är Breitling som håller tronen när det gäller metall armband.
Om någon har fler insikter dela gärna med er. Tex mesh metall armband.

*Personligen gillra jag "balans" när jag bär klockan så den inte blir för tung på översidan eller undersidan.

tabell.JPG

1a plats : Rolex vintage jubilee är klart den bekvämaste länk jag har provat. Jag har ingen erfarenhet av solid, modern jubilee.
Otroligt följsam och lätt. Klibbar inget under varma sommardagar. Känns nästan som att länken smeker min handled.

2a plats : Omega SMP "bondlänken". Ganska tung men ändå väldigt bekväm.

3e plats : Oysterlänken. Lagom tung, ganska följsam.

Har haft ett par olika Breitling och därtill olika sorters länkar, men de jag fastnade mest för var Breitling Professional 2 (22-20) samt klassiska pilotlänken (varierande mått).

Har haft ett par olika Breitling och därtill olika sorters länkar, men de jag fastnade mest för var Breitling Professional 2 (22-20) samt klassiska pilotlänken (varierande mått).

Tänkte fråga om skillnaderna men jag hitta svaret :)

Professional II
"This bracelet was made available for all the watches in the Professional and Aeromarine lines until the release of the Professional 3 bracelet in 2012. This bracelet is similar to the fighter bracelet with 3-rows of slash-cut links, but with the clasp and construction similar to the more expensive pilot bracelet.
www.breitlingsource.com."
http://www.breitlingsource.com/bracelets_straps.shtml
pro2.PNG

Ord och inga visor ang Pilot länken iallafall : )
PILOT
"The pilot bracelet is one of the most popular bracelets available and in my opinion possibly one of the best bracelets on the market of any brand."
Pilot.PNG

Professional III ser ut och tappat sin "Breitling identitet" tyvärr. Designen är inte speciellt unik.

"The Professional 3 bracelet was first introduced on the SuperOcean Chronograph M2000, but the style was also used in the SuperOcean GMT's integral professional bracelet. In 2012, it replaced the professional 2 bracelet on all Breitling watches. The Pro 3 bracelet incorporates the same slash-cut links of the Pro 2 bracelet but with
variances in link widths, similar to an Oyster bracelet, with the middle links being wider than the outside links"

pro3.PNG

Tillbaka
Topp