• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Metrosexualitetsgränsen - att landa på rätt sida?

TicTack

Cartier
Vad säger ni, landar man på rätt sida om metrosexualitetsgränsen som man med ett blått Hirsch Crocograin på en stålrolex? Jag bryr mig inte så jättemycket om vad folk tycker, men jag vill ju inte sända ut "fel" signaler heller :).

Jag har tidigare kört Hirsch Duke på många klockor. Men jag måste säga att Crocograinets blanka glansiga yta faktiskt passar denna polerade Rolex riktigt bra! :confused: Grönt Crocograin skulle nog också se läckert ut!


41A90lYN6yL._SY300_.jpg

CrocograinBlue03-900_grande.jpeg


Rolex har ju liknande "unisex"-modeller:
RLX116139BLSL_2.jpg

Och så lite grönt...
7b1d867c786ba25ae08cab2d953683ad.jpg

rolex-sky-dweller-everose-gold-chocolate-dial-326135-watch-chest.jpg

Men det där är några snäpp mattare armband än Hirsch Crocograin (vad jag kan se på bilderna).



Rent allmänt skulle jag vilja säga att min klocksmak rört sig lite mer mot det "speciella", som kanske många andra har svårt att förstå. Är jag ensam med detta problem?
 

TicTack

Cartier
Det är 2014 "gränserna" har suddats ut.
image.jpg

Kör på det DU tycker är snyggt!

Jag är inte säker på att jag tycker han har landat på rätt sida där. Jag antar att det handlar om att kunna nå de mål man har.
Jag tror att
http://www.posh24.se/photo/329959/peter_siepen_hatt_rod_fluga_pa

Panos Emporios storslagna visning!
når sitt mål.

Jag är rädd att jag med de kläderna, eller kanske till och med min klocka, kommer längre ifrån de mål jag har i vissa situationer.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag är inte säker på att jag tycker han har landat på rätt sida där. Jag antar att det handlar om att kunna nå de mål man har.
Jag tror att
http://www.posh24.se/photo/329959/peter_siepen_hatt_rod_fluga_pa

Panos Emporios storslagna visning!
når sitt mål.

Jag är rädd att jag med de kläderna, eller kanske till och med min klocka, kommer längre ifrån de mål jag har i vissa situationer.

Om alla resonerade så, så skulle modet och utvecklingen aldrig gå framåt!
Kör!
 
Vad säger ni, landar man på rätt sida om metrosexualitetsgränsen som man med ett blått Hirsch Crocograin på en stålrolex? Jag bryr mig inte så jättemycket om vad folk tycker, men jag vill ju inte sända ut "fel" signaler heller :).

Jag har tidigare kört Hirsch Duke på många klockor. Men jag måste säga att Crocograinets blanka glansiga yta faktiskt passar denna polerade Rolex riktigt bra! :confused: Grönt Crocograin skulle nog också se läckert ut!


41A90lYN6yL._SY300_.jpg

CrocograinBlue03-900_grande.jpeg


Rolex har ju liknande "unisex"-modeller:
RLX116139BLSL_2.jpg

Och så lite grönt...
7b1d867c786ba25ae08cab2d953683ad.jpg

rolex-sky-dweller-everose-gold-chocolate-dial-326135-watch-chest.jpg

Men det där är några snäpp mattare armband än Hirsch Crocograin (vad jag kan se på bilderna).



Rent allmänt skulle jag vilja säga att min klocksmak rört sig lite mer mot det "speciella", som kanske många andra har svårt att förstå. Är jag ensam med detta problem?


Svaret du söker finns inom dig, det handlar inte om klockband.
 

TicTack

Cartier
Jag vill bara lägga ut en allmän varning vad gäller Crocograin... Precis som när jag köpte det för några år sedan så småstinker de plast, och när jag efter några timmar tar av mig klockan så luktar handleden plast. Inte kul! Duke är mycket bättre med detta, luktar bara läder. Jag antar det är en fejkgenväg till glansen på Crocograin att ha i plast eller nåt.
 

Oskar

Omega
Kör, älskar när folk är excentriska (även om detta i sammanhanget får ses som en väldigt mellanmjölkig excentricitet [kan man säga så?]). Du kommer alltid undra om du inte provar
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Följ din inre röst och räkna med att få hugg från folk du inte är van vid... Kom sen ihåg att allt är OK i dagens samhälle där hen regerar
 

morrism

Audemars
Om det är normbrytande att acceptera normer så är väl de accepterade normerna inte några normer? ;)


Till TS. Kör på det du tycker om - trodde jag var självklart.
Ängslighet kommer man inte långt med.

Han har rätt, nya hipstertrenden är ju att klä sig och bete sig som vanliga människor, typ fredagsmys med chips och idol
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Han har rätt, nya hipstertrenden är ju att klä sig och bete sig som vanliga människor, typ fredagsmys med chips och idol
Det där får du förklara för mig som hittills haft exakt noll procents intresse av någonting som rör hipsters.

Är det så per definition att allt som hipsters gör ligger utanför normen?
Dvs även om det ligger inom den rådande normen (lex fredagsmys)?
Betyder det då att alla som gör sådant som hipsters gör också borde betecknas som hipsters då det är alltid är normbrytande?


Verkar helsnurrigt!
 

morrism

Audemars
Det där får du förklara för mig som hittills haft exakt noll procents intresse av någonting som rör hipsters.

Är det så per definition att allt som hipsters gör ligger utanför normen?
Dvs även om det ligger inom den rådande normen (lex fredagsmys)?
Betyder det då att alla som gör sådant som hipsters gör också borde betecknas som hipsters då det är alltid är normbrytande?


Verkar helsnurrigt!

Nej, för hipsters gör det med ironi.

Googla normcore, nästa år kommer det vara i mode med sportstrumpor i badtofflor m.m
 

Hugii

Audemars
Vad säger ni, landar man på rätt sida om metrosexualitetsgränsen som man med ett blått Hirsch Crocograin på en stålrolex? Jag bryr mig inte så jättemycket om vad folk tycker, men jag vill ju inte sända ut "fel" signaler heller :).


köööör bara på för fan. :)

Signalspaning kan du med gott samvete överlämna till överordnade organ, FRA i detta fall. :)
 
Topp