• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Michael Young länkrenovering.

Joachim

Omega
Skickade min 7836 länk igår till HK för renovering, ska bli kul att få tillbaka den om ca 7 veckor - 1 år:) och se skillnaden!
Postar lite före bilder.

3agahene.jpg

bu2y5eby.jpg

ze9e3egy.jpg

qy8yvuda.jpg

ga7ama2e.jpg

abemajap.jpg


Har bara hört bra saker om honom men också märkt att det är lite osäkert hur lång tid det tar. I alla fall spännande!!!
 

J83

Omega
Ska bli intressant att se slutresultatet! Har själv funderat lite grann på att renovera min presidentlänk..
 

Joachim

Omega
Det går på 100 dollar plus 28 för frakt tillbaka, om det blir bra så är det i mina ögon skitbilligt. Men man kanske ska vänta på resultatet innan man hoppar högt:)
Kändes lite konstigt att bara skicka iväg den så men det blir nog bra:)!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Joachim skrev:
Det går på 100 dollar plus 28 för frakt tillbaka, om det blir bra så är det i mina ögon skitbilligt. Men man kanske ska vänta på resultatet innan man hoppar högt:)
Kändes lite konstigt att bara skicka iväg den så men det blir nog bra:)!


Det är ju ett jättebra pris!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag såg före och efterbilder på en Breitling-länk på TZUK. Det var säkert någon annan som renoverat den, men shit vilken helt sjuk skillnad det blev! Han hade skrapat rejält mycket asfalt med den så den såg helt misshandlad ut, men efter såg den i princip ny ut. :shock:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
På vilket sätt renoverar han den? Är det slipning och borstning eller kan han få den tightare och åtgärda "hack" och dylikt i själva länken?
 

jabla

Sarlacc
I stort sett alla jag läst om har varit jättenöjda med resultatetmen klagat på bristen på kommunikation och lång väntetid.
Som jag förstår det har han tillverkat specialverktyg för att demontera länken totalt så man kan byta ut slitna delar i länkarna.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Låter nästan för billigt för att vara sant!

Har också bara läst gott om honom (trots bristande kommunikation)
 

Joachim

Omega
leben skrev:
Låter nästan för billigt för att vara sant!

Har också bara läst gott om honom (trots bristande kommunikation)

Håller med om det, han har tydligen all produktion förlagd i Kina 20 min med tunnelbanan bort:). Detta för att kunna hålla ett så lågt pris som möjligt ( eller att slippa allt vad arbetslagar heter).

Vi får se när den väl kommer tillbaka men man börjar längta redan, håller tummarn!
 

Pleximannen

Cartier
Vad gäller kommunikationen så kan man väl också tänka som så att man får vad man betalar för. Priset är ju sjukt bra och jag tycker att det vore orimligt att förvänta sig regelbundna statusuppdateringar på de nivåerna.
 

Joachim

Omega
Pleximannen skrev:
Vad gäller kommunikationen så kan man väl också tänka som så att man får vad man betalar för. Priset är ju sjukt bra och jag tycker att det vore orimligt att förvänta sig regelbundna statusuppdateringar på de nivåerna.
Kan också tänka mig att dom har flera hundra länkar rullandes att fixa till vilket gör att det vore omöjligt att hålla individuell kommunikation. Jag ska få ett mail av Michael när han fått länken och sedan är jag bara intresserad av när jag ska betala den, allt däremellan kvittar så länge den blir bra och kommer hem igen:)
 

paradis

Audemars
Har sett flera länkar som har kommit tillbaka.Fabriks nya,helt otroligt.Vad han gör,hur,mm spelar ingen roll,men ortoligt arbete.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag spanade in sidan och blev lite klokare. Men ni menar alltså att han kan renovera en 93150-länk till nyskick? Hur f*n då? Finns ju inga "öppningar" i länken... :shock:
 

Joachim

Omega
Nu händer saker!!
Dear Joachim

Your band is ready the price of the restoration is USD100 and return postage
is USD 28 total USd128 please send payment via paypal to:

Spännande och oväntat snabbt, vi får se hur lång tid frakten tillbaka tar:)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Joachim skrev:
Nu händer saker!!
Dear Joachim

Your band is ready the price of the restoration is USD100 and return postage
is USD 28 total USd128 please send payment via paypal to:

Spännande och oväntat snabbt, vi får se hur lång tid frakten tillbaka tar:)
128 dollar för att få länken i nyskick känns som ett kap. :)

Blir kul att se bilder på resultatet.
 
Topp