• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Micro brands

Sumo

Omega
Vilka klockor från mikrotillverkare har ni ägt och vilka gillar ni bäst?

Har själv bara erfarenheter av Halios. Men jag tycker dom tillverkar mycket gedigna klockor.
 

Camo00

Patek
Bernhardt Globemaster. Sjukt grym för pengarna, med moddat ETA-verk med GMT, solidaste länken ever och limited till 500ex. Saknar den ofta!

Bernhardt-steel1_zps74f76b33.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte en Prometheus jellyfish som jag var allmänt missnöjd med så jag skickade tillbaka den.

Jellyfish1_zpscf926703.jpg
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Håller med Camo00, Bernhardt gör mycket trevliga klockor. Har haft en Sea Shark (den i min Avatar) bytte den mot en Binnacle Anchor. Sjukt nöjd med båda. Riktigt bra länkar.
 

Ricrob

Patek
Har testat ett par riktigt bra;

Archimede Sporttaucher. Underbar design, fantastisk kvalitetskänsla och beprövat ETA2824-2 under glasbaksidan.
LjzPkvx.jpg


Precista PRS3LE. Stor, tung och gedigen. Helt ok att titta på och bra känsla. Även här ETA2824-2. Extremt prisvärd!
amKZr4d.jpg


Och så har jag testad ett par som är sådär;

Lüm-Tec M5 LE. Snygg som fan och cool lume men tyvärr saknas känslan i den. Trött känsla i krona/knappar, Miota qvarts. Lite rippad design.
7eW3VYi.jpg


Ocean 7 LM7. Kvalitet, javisst. Stabilt ETA2814-2, javisst. Rippoff som dödar känslan totalt, javisst.
0G3GlFl.jpg


Och så har jag även testat en sån där bespottad Steinhart Ocean 1 GMT. Rippoff och riktigt dålig kvalitet. Bezeln trillade av och fick limmas fast, ändlänkarna kunde roteras bort från boett.. Ja, ni fattar.. Vidhåller dock att det är fånigt att kalla den en Rolex-kopia, då den är 42 mm och har en del andra skillnader men visst, ripoff är det helt klart.
XyeI6F9.jpg
 

JayJay

Rolex
Har haft en Kemmner Marine som jag var nöjd med. Mkt pang för pengen men kan inte mäta sig i känsla och finish med lite dyrare klockor.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Jag diggar micromärken. Ofta hög kvalitet för priset och gillar det anonyma med märken få känner till. Här är några jag ägt.

Deep Blue. Otroligt solid och välbyggd. Seiko urverk som gjorde sitt jobb väl. Kan mycket väl äga nån igen.
6R0iPSM.jpg


Benarus Moray 1
Helt ok kvalle. Tyvärr ett för rasslande Miyota 8215 verk som jag störde mig på. Deras nyare modeller av samma klocka tror jag kan vara riktigt bra.
Imd2HaD.jpg


Senaste är (eller snart var, då den är till salu) en Magrette. Diggar det helsvarta, skön på armen och erkänt bra inuti. Miyota 9015. Får tyvärr lämna för annat men kan kanske dyka upp igen i lådan i framtiden.
PbkvLtr.jpg
 

Nexus

Panerai
Techné Goshawk med ett Miyota-verk som rasslar likt en cirkelsåg så fort jag lyfter vänsternäven. Fräsig 24-visare som får mig att känna mig som en bombpilot när jag sitter på möten.
Gxsny8m.jpg


LÜm-Tec M46. Hård, Hårdare, Lüm-Tec. Riktigt fräsig chrono som lyser något så fruktansvärt så fort lampan släcks.
zxEn4Bh.jpg
 

_jonte

Patek
Äger nu en Precista PRS-10 som är helt lysande.
Har ägt en Helson SharkDiver 42. Taskig finish så gillade inte den.
 
Jag diggar micromärken. Ofta hög kvalitet för priset och gillar det anonyma med märken få känner till.

Helt i motsats till mig, gillar inte micromärken alls och tycker till skillnad från dig att dom är förhållandevis dyra och mest lever på lånad design och därav inte blir anonyma även om just märket kanske är det...

Självklart finns det prisvärda oxå som inte har lånad design...
 

Nexus

Panerai
Ändlänkarna ser ju inte ut att passa. :confused:
Efter diverse pseudovetenskapliga tester i hemmet svar länkarna en tendens att vika sig "utåt" om man har så pass fånigt smala handleder som jag, något som av någon märklig anledning framhävs löjligt mycket på min bifogade bild. Monterad på en robustare arm sitter de betydligt bättre.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter diverse pseudovetenskapliga tester i hemmet svar länkarna en tendens att vika sig "utåt" om man har så pass fånigt smala handleder som jag, något som av någon märklig anledning framhävs löjligt mycket på min bifogade bild. Monterad på en robustare arm sitter de betydligt bättre.

Bilder har ju en förmåga att accentuera glipor. Om du klämmer in lite tejp mellan ändlänken och boetten i underkant av ändlänkarna så får du till en tightare passform.
 
Topp