• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MIdsommartråden

ErikGBG

Audemars
87ABF70C-AC8B-466E-A9A9-0397F6076EAF-177-00000010DF5E5B83.jpg

Imorgon ska det ätas och drickas till döden knackar på! Hoppas sillen hinner dra till sig ordentligt bara!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ser gott ut! Blir dock köpt matjesill som dock kommer intas i Karlskronas skärgård där mina föräldrar bor...
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Själv så vaknade jag precis i Los Angeles efter en första natt! Så något midsommar blir det inte.. Ska uppdatera med roligt klockrelaterat :D
 

16610

Patek
2-Faktor
Nubbe och sill, vi gör vad vi vill! Blir en "lugn" midsommar. Två småbarn som brukar vakna 5-6 på morgonen. Då vill man inte ta för mycket dagen innan vill jag lova;) men en öl eller två;) skål!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Vad ät det där för underbar klocka?

En fulton tripple-kalender (inte perpetual eller något sånt hightech :p) från 1950ish med ett automatisktfelsa 693 bidynator urverk :) trevligt skrälle och minstingen i min samling på sina 33mm ^^

extra coolt är de svenska dags+månadshjulen ;>
 

Sond

Patek
En fulton tripple-kalender (inte perpetual eller något sånt hightech :p) från 1950ish med ett automatisktfelsa 693 bidynator urverk :) trevligt skrälle och minstingen i min samling på sina 33mm ^^

extra coolt är de svenska dags+månadshjulen ;>

Jag är otroligt förtjust i just den typen av modell. Guld, månfas, datumvisare med liggande röd måne och dag samt månad. Fantastiskt. Grattis!
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Jag är otroligt förtjust i just den typen av modell. Guld, månfas, datumvisare med liggande röd måne och dag samt månad. Fantastiskt. Grattis!

Man tackar! är väldigt förtjust i dom jag också - enda riktiga nackdelen är storleken. Den hade gärna fått varit 36ish. Det finns ju moderna modeller som liknar dessa men dom är antingen:
1. dyra som hus
2. 42mm+ och ser fula ut

Om någon mot förmodan kan motbevisa detta så gör det mer än gärna :D hur som haver tycker jag det är en riktigt cool liten rackare som jag lyckades buda hem för dryga 4lax :) helvärt
 

Sond

Patek
Man tackar! är väldigt förtjust i dom jag också - enda riktiga nackdelen är storleken. Den hade gärna fått varit 36ish. Det finns ju moderna modeller som liknar dessa men dom är antingen:
1. dyra som hus
2. 42mm+ och ser fula ut

Om någon mot förmodan kan motbevisa detta så gör det mer än gärna :D hur som haver tycker jag det är en riktigt cool liten rackare som jag lyckades buda hem för dryga 4lax :) helvärt
Håller helt med! Vi är så vana att se större klockor på män att när man kränger på sig en så pass liten så ser det... tja, annorlunda ut. 36 mm är den perfekt storleken på denna typ av klocka. Men hitta den till en rimlig penning...

Och om någon har tips läser jag det med stort intresse. Alltså samma som ovan men något större utan att den kostar en förmögenhet.. :angel:
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Man tackar! är väldigt förtjust i dom jag också - enda riktiga nackdelen är storleken. Den hade gärna fått varit 36ish. Det finns ju moderna modeller som liknar dessa men dom är antingen:
1. dyra som hus
2. 42mm+ och ser fula ut

Om någon mot förmodan kan motbevisa detta så gör det mer än gärna :D hur som haver tycker jag det är en riktigt cool liten rackare som jag lyckades buda hem för dryga 4lax :) helvärt
I söndags från tradera? ;) Tänkte också buda men backa på grund av storleken. Tror den hade blivit lite för liten för min smak. Grattis iaf till en otroligt fin klocka :)
 
Topp