• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Mikrovågsugns-konnässörer

Bergaren

Silver
2-Faktor
Hej! Behöver hjälp.. Ska införskaffa en mikrovågsugn. Men vilken modell? Finns en uppsjö av varianter. Ska man satsa på en dyrare eller duger de billigare, kommer de billigare hålla i många år? Vad är det för skillnad mellan de dyrare och de billigare, och motiverar dessa ett högre pris? Frågorna är många.
Kravspecen är att det ska gå att se maten när den värms upp, samt att det gärna får vara digital skärm så att man kan värma maten i t. ex exakt en minut. Budgeten ligger runt 1000 kr.

Därför ber jag nu om hjälp av klocksnacks mikrovågsugns-kännare!

då tycker jag du ska skämma bort dig med denna bok. många läckra recept!

upload_2019-12-20_10-18-43.jpeg

Köpte en till mor för ett tag sedan.
Har själv total avsaknad av tålamod när det gäller komplicerade vitvaror.
Så när jag möttes av två trevliga säljare på Elgiganten och de frågade vad jag sökte,svarade jag:
"Jag är ute efter en micro som inte är byggd som ett rymdskepp, inte är gjord för att bakas i och är idiotsäker.
Den skall värma rester och poppa popcorn".
Blev en Kenwood.
Ca1600:-
Välbyggd och väldigt lättanvänd.
Tyst, väldigt tyst.

Så när jag möttes av två trevliga säljare på Elgiganten och de frågade vad jag sökte,svarade jag:
"Jag är ute efter en micro som inte är byggd som ett rymdskepp, inte är gjord för att bakas i och är idiotsäker.
Blev en Kenwood.
Tyst, väldigt tyst.
Bra snack! Tack :)

Allt över 1500kr för en Micro är bara skryt
Blev en Kenwood.
Tyst, väldigt tyst.

Helt seriöst, använder folk micron till nått annat än rester, Tina bröd och popcorn?

Allt över 1500kr för en Micro är bara skryt

Helt seriöst, använder folk micron till nått annat än rester, Tina bröd och popcorn?

Jobbade en gång med en plasmafysiker eller vad han nu var, han och hans barn gjorde bomber av gamla micros och div kemikalier ......... typ fyll med rätt grejer, lång jävla skarvsladd, starta, spring och ta skydd :D

Hej! Behöver hjälp.. Ska införskaffa en mikrovågsugn. Men vilken modell? Finns en uppsjö av varianter. Ska man satsa på en dyrare eller duger de billigare, kommer de billigare hålla i många år? Vad är det för skillnad mellan de dyrare och de billigare, och motiverar dessa ett högre pris? Frågorna är många.
Kravspecen är att det ska gå att se maten när den värms upp, samt att det gärna får vara digital skärm så att man kan värma maten i t. ex exakt en minut. Budgeten ligger runt 1000 kr.

Därför ber jag nu om hjälp av klocksnacks mikrovågsugns-kännare!
Dina krav är rimliga och uppfylls enkelt vid ett besök i närmsta köplada. För egen del uppskattar jag mikrovågsugnar som är tysta. Inget högt ljud under operationen och inga högljudda mekaniska pling eller elektriska pip vid färdigt uppdrag. Jag har haft ugnar i olika prisklasser och har aldrig märkt någon skillnad i resultatet. Dyrare har fler funktioner som inte används. Det går liksom inte att trolla med att värma rester eller tortillas till fredagstacon.

Själv köpte jag en siemens inbyggnadsmicro härförleden med inbyggd ugnsfunktion. Förrutom en allt annat än användarvänlig meny så har möjligheten att ha två ugnar samtidigt helt klart underlättat matlagningen så det kan vara värt att fundera på.

Satt bredvid en väldigt trevlig man i 60-årsåldern på ett flygplan till Schiphol för cirka 11 år sen. Han skulle hälsa på sin 34-åriga son som jobbade som ingenjör, sonen jobbade väldigt mycket och hade inte jättemycket tid över till matlagning så han micrade i princip alltid sin mat sa pappan. Sonen hade drabbats av magcancer och mannen på planet var övertygad om att det var pga micromaten. Jag själv använde aldrig micro igen efter det samtalet.

Tillbaka
Topp