• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Milano flyg, boende mm? >>

Chuck

Patek
2-Faktor
Finns en del globetrotters här, ska till mässan (Fiera Milano) och såg nu att det finns 5 (!) flygplaster på momondo. Vilken flygplats är att föredra?

Ska bo centralt men vill samtidigt inte resa alltför länge med taxi till/från mässan. Nåt bra hotel (4stjärnor) ni kan rekommendera?

Blir givetvis lite klockspaning med :)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Linate är klart bäst. Ligger i princip i stan, typ en halvmil bort. Malpensa, den största, är mycket längre bort, cirka fem mil men bra kommunikationer. Orio al Serio, som Ryanair kör till, ligger egentligen i Bergamo men också cirka fem mil från Milano. Krångligare att åka till och från. Några fler Milanoflygplatser känner jag inte till, vilka är det? Hotell har jag tyvärr ingen koll på.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Undvik ryan airs bergamo, tyckte det kändes som blåsning ca 1000kr enkel taxi in till milano.
Bo gärna nära katedralen, bra utgångspunkt.
Milano är fantastiskt. Njut!
 

adress

Friends of KS
Linate om du kan påverka. Ligger nära till stan. Kommunala förbindelser med mässområdet ( som är stort) är inga problem. Ta ngt av dom små hotellen om du bor i stan. Annars har du ju mässhotellet på andra sidan gatan från huvudentrén. Har varit på dom mässhallarna 10-15 gånger - mest optik och modemässan. Åkte ofta charter till Garda vid Gardasjön. Gjorde utflykter till Lugano - Pisa och framförallt Venedig. Hyrde bil. Sedan Milano 2 dagar med en övernattning. Två hela dagar på dom mässhallarna är wasalopp. Det räcker.
Vad gäller klockor - har du dom finaste butikerna i Gallerian vid stora torget - Katedralen.
Köpte min första Rolex DD helt i guld där. Sålde den 2 år senare - efter några resor till Tokyo och Thailand. Just då sysselsatte sig tjuvarna med att hugga armen av turister för att komna åt dom dyrare metallerna. En på mitt hotell blev av med hand och klocka. En annan ett finger. Efter den upplevelsen tänkte jag om. Kan man inte ha klockan på armen - var -varför skall man ha den. Just då skenade guldet - så jag fick 50% mer för klockan - än jag gav ny. Vila tider - på olika sätt.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Jag har flugit till Bergamo med Ryan air, riktigt trevlig liten by faktiskt med en gammal och ny del, den gamla delen på toppen av kullen är värd ett besök, grejen med Bergamo flygplats är att det ligger ca 5 min bussfärd från centrum och där finns också tågstationen som tar dig till Milano på drygt 30-40min (är nog ca 10 mil) och tåg är smidigt i italien, fasta priser på biljetter m.m. sök på www.trenitalia.it (tror jag det är) , vi åkte förövrigt tåg Bergamo-Venedig och det tog ca 3h om jag minns rätt. Annars tror jag det går flygbuss till milano från bergamos flygplats också. Milano är helt okej ställe, men jag hade gärna åkt bara till Bergamo igen och tagit dagstur till Milano
 

sir alex

Panerai
Milano är grymt. Enkelt att promenera överallt och ganska korta sträckor. Bo på Moschino hotell som är ett designhotell men mycket billigare än t.ex Armanis överskattade hotell.
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Flög ner till Milano med Ryan Senast som jag hatar och landade i Bergamo. Reste samma helg både via Malpensa till Berlin (CL).

Helt seriöst, Bergamo är smidigt. Buss tar nån timma och kostar 5 Eur.

Jag försöker inte vara snål men när taxi kostar 10x mer kändes det ovärt:)

I övrigt, besök Al Bazar, en institution kLädesmässigt. @Giampaolo ville ha våra klockor senast som betalning:) han berättade även en spännande historia om sin tudor i Neapel.

Lino har en känd PP

Mat: La vecchia lira, trevligt ställe och inte dunkadunkaflashigt.
 
Topp