• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad "Militär" Seiko 7546-604a *Prisbump*

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Pris
2500
Returpolicy
Om felbeskrivet inom 24h från mottagandet
Bilder Skickat
  1. Ja
En Seiko 7546-604a med väldokumenterad proveniens, jag är andra ägaren. Köpt av mig av f.d fransk löjtnant varvid det är en av få klockor på ks som kan bära upp en MN-strap ;). Det medföljer ett handskrivet brev av första ägaren som beskriver hans ägande av klockan som officer i franska militären.

Jag servade klockan 2016 hos Optura då boetten rengjordes invändigt, den fick nya packningar i boett, krona och även vridning så den är exakt som den skall vara. Den trycktestades då till 100m och nytt batteri sattes in, det börjar därför bli dags för ett nytt trycktest och nytt batteri innan bad utförs med den på.

Alla band följer med som synes på bild 1. Dvs origniallänk, vintage-gummi, 2-delat nato, raf-nato, MN-nato från känd forumprofil (Marine Nationale, enbart testat). Originallänken är rasslig och passar handled upp till knappa 17cm, detaljbilder finns längst ner. Tropic och perlon följer inte med.

Det är ett litet nagg på glaset vid kl 10, syns på wristshotet. Klockan är från 1978 och är använd men är i bra skick.
Storlek 40mm diameter, 20mm bandbredd.

Pris: 2700kr 2500kr
Betalning med swish.
Skickas med postnords skicka lätt, för rek lägg till 40kr.

604a1.png
Tropic1.jpg
Tropic2.jpg
Tropic4.jpg
7546-604a_1.jpg

med-tropic3.jpg

DSC_2789.JPG DSC_2790.JPG DSC_2791.JPG DSC_2792.JPG DSC_2794.JPG DSC_2795.JPG
 
Senast ändrad:
Topp