• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Miltat Canvas band -testat?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
http://www.strapcode.com/store/20mm...band-black-stitching-p-3188.html#.ViDH9SZeCnM
image.jpg
image.jpg

image.jpg

Någon som testat Miltat canvas? Gillar att det är kurvade ändar på banden vilket säkert är snyggt på min JLC men är det värt pengen?

image.jpg

Jag har ett grått Hadley-Roma i Cordura som jag tycker är grymt, speciellt med tanke på att det kostar typ 200kr. Vill gärna veta om det är värt att lägga typ 600kr som Miltatbandet kostar. :)
 
Senast ändrad:

mmx

Cartier
Båda är galet snygga iaf, om fasning och annan finish är värd 600 spänn vet du bara själv.
Sjukt korkad fråga: hänger man på sitt befintliga länklås på Miltat etc, eller kommer banden med viklås?:confused: Måsta faktiskt testa canvas/cordura för egen del...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Båda är galet snygga iaf, om fasning och annan finish är värd 600 spänn vet du bara själv.
Sjukt korkad fråga: hänger man på sitt befintliga länklås på Miltat etc, eller kommer banden med viklås?:confused: Måsta faktiskt testa canvas/cordura för egen del...
Man får med vikspännet som är på bilden.
image.jpg

Man kan välja stål eller PVD.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tror det skulle se jävligt bra ut på din Jaeger, med tanke på att bandhornen inte är så långa. Bandet lär följa med boetten riktigt snyggt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Måste vara för att jag är GUBBE, men canvas band, NEJ TACK! Ser inte bra ut helt enkelt, snart så kommer det väl band i både manchester och i gabardintyg :depressed:!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Alla va ju ganska galet snygga. Här ska det beställas canvas! Några tips på vart (förutom det Ts frågar om)?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste vara för att jag är GUBBE, men canvas band, NEJ TACK! Ser inte bra ut helt enkelt, snart så kommer det väl band i både manchester och i gabardintyg :depressed:!
Min unge vän.. JAG är gubbe!! Canvas är stencoolt! I alla fall på Panna! Ska ha ett till Avengern också eller ett Cordura om jag hittat ngt nån gång...
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tycker lätt du ska satsa på Miltat! Det är ett ok pris tycker jag ... Hade jag inte haft Breitling original military strap på ingående så hade jag satsat på detta. Tyckte det va riktigt coolt
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan Canvas ser rätt schysst ut alltså.

11356944_1694020074151221_1273647548_n.jpg

PelagosDrewCanvas_zps4d63341a.jpg
Och är skönt. Inbillar mig att det är bra att bada med också, framförallt Cordura som är tillverkat för att andas och tåla vatten. Vete fan om jag inte beställer ett till Hadley-Roma istället för Miltat alltså. Tror det kan upplevas tjock som satan med vikspänne.
 
Topp