• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min 70 tals favorit ! Visa ert 70 tal !

Anfield

Panerai
image.jpg


En 5513 klockan som fick mig insnöad på Rolex

image.jpg


Nu vill jag se ert 70 tal
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Fin 5513! Har tyvärr ingen 70-tals klocka för tillfället, mest tidiga 80-talare, en 60, en 90 och en 2000-tal.

Idealet vore att hitta en day-date 18038 från -77, mitt födelseår. Hör av er om ni sitter på nån som ni vill sälja :)
 

Totte

Panerai
Grymt fin 1680! Är den relumad eller tavla/visare bytta? Eller har den bara åldrats på det sättet?
Tackar! Den är inte re-lumad. Kan vara utbytestavla men det mest troliga är att de åldrats olika. Var nära att byta visare när jag servade den. Som tur är behöll jag dem. Tycker det ger en skön karaktär. Känns som en riktig slugger :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tackar! Den är inte re-lumad. Kan vara utbytestavla men det mest troliga är att de åldrats olika. Var nära att byta visare när jag servade den. Som tur är behöll jag dem. Tycker det ger en skön karaktär. Känns som en riktig slugger :)
Jag tycker den är cool som den är. Kanske ett oliv- eller grönt nato för att lyfta nyansen i visarna? :)
 

Rikard

Omega
TudorHeritageChronoBlue-27.jpg


Äger den inte själv men min favvo är ett uret ovan från mitt födelseår (1973) och alldeles för dyr för att köpa idag tyvärr.

the 1973/74 release of the reference 7169, or so-called "Monte-Carlo". The Tudor Chronograph ref 7169 featured a two register dial and magnified date window at 6 o'clock. Because it was using manually wound Vajoux 234 movement - not the 72 or self-winding 7750 which was just hitting shelves at the time of this watch's development - the 7169 featured only a 45 minute register.

http://www.hodinkee.com/blog/a-week-on-the-wrist-the-tudor-heritage-chrono-blue
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har nästan bara klockor från tidigt 70-tal. Är född 72 och har kommit fram till att jag gillar klockor som är något äldre än mig. Carreran är på gränsen till för ny. :)

Dj från 71 och 72

Heuer från 69/70 och 72

Tudor från 69/70

och senast inkomna Speedy från 71
 
Topp