Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, just min klocka alltså? Vad gör det oss, klockbuksvågrarDen har jag haft hemma men skickat tillbaka, den kändes inte ok i kronan och var så taffligt fusk"borstad" att jag inte kunde leva med det
Skönt att se att den kommit i rätt händer
Med vänlig hälsning
Ola G
Nu har GP introducerat en ny Laureato kronograf som åter blivit lite kantigare, men de typiska Laureato-dragen är fortfarande där. Snygg måste jag säga!
![]()
![]()
Tyvärr inget prisFaktiskt väldigt!
Koll på pris?
Även nya utan kronograf väl? 34 och 38 mm så borde kunna funka.Nu har GP introducerat en ny Laureato kronograf som åter blivit lite kantigare, men de typiska Laureato-dragen är fortfarande där. Snygg måste jag säga!
![]()
![]()
Snygg! Påminner lite om en AP.Nu har GP introducerat en ny Laureato kronograf som åter blivit lite kantigare, men de typiska Laureato-dragen är fortfarande där. Snygg måste jag säga!
![]()
![]()
De gjorde en 38mm keramisk ocksåÄven nya utan kronograf väl? 34 och 38 mm så borde kunna funka.
Vilket var hur den såg ut innan?Påminde inte alls om en ROC.
Dragen fanns självklart där sedan tidigare men väldigt mycket mer framträdande nu. Ganska snygg tycker jag.
Jag hatar för övrigt datumvisningen. Datum kl4 är en så enormt ful kompromiss. Bättre att bara skippa det istället.
Mjo. Var dock lite rundare förr och på så vis stod den mer på egna ben. Jag har inget emot det som de gjort men det är svårt att inte se en Royal Oak med den nya mer slimmade boetten. Även kronografknapparna känns nu mer eller mindre tagna från AP.Vilket var hur den såg ut innan?
Nästan exakt likadan som 90-talaren så att nu plötsligt anklaga den för att kopiera RO känns okunnigt.Mjo. Var dock lite rundare förr och på så vis stod den mer på egna ben. Jag har inget emot det som de gjort men det är svårt att inte se en Royal Oak med den nya mer slimmade boetten.
Eller syftade du på datumet?
Vet inte om jag anklagade den för något alls. Jag ser likheter som är betydligt tydligare nu än på originalet. Jag ska dock inte påstå att jag tycker det de gjort är fel. 90-talaren känns ju rätt så utdaterad idag.Nästan exakt likadan som 90-talaren så att nu plötsligt anklaga den för att kopiera RO känns okunnigt.
Tror du förstår, och boetten är stört lik. Byt tavlan på en 90-talare så har du inget att klaga på.Vet inte om jag anklagade den för något alls. Jag ser likheter som är betydligt tydligare nu än på originalet. Jag ska dock inte påstå att jag tycker det de gjort är fel. 90-talaren känns ju rätt så utdaterad idag.
Kan tycka att de på vissa sätt lyckats bättre än AP.Tror du förstår, och boetten är stört lik. Byt tavlan på en 90-talare så har du inget att klaga på.
Du har en poäng med tryckknapparna, men samtidigt bytte de bort mutterkronan.Kan tycka att de på vissa sätt lyckats bättre än AP.
Designen har absolut ett ursprung även om boettformen nu i mina ögon är närmare AP. Att göra knapparna mer mutterlika är lite sad men får väl förklaras med glasringsdesignen på samma sätt som på Royal Oak. Det är vad jag förstår en ny feature på GP:n?
Sa jag att jag hatar datum kl4?
![]()
![]()
Kan tycka att de på vissa sätt lyckats bättre än AP.
Designen har absolut ett ursprung även om boettformen nu i mina ögon är närmare AP. Att göra knapparna mer mutterlika är lite sad men får väl förklaras med glasringsdesignen på samma sätt som på Royal Oak. Det är vad jag förstår en ny feature på GP:n?
Sa jag att jag hatar datum kl4?
![]()
![]()
Verket är för litet. Du har samma problem på 15400. Cal3120 är byggt för att sitta i en AP som är 39mm. Då ser det ut så här när de snikar i samma urverk i en 41mm-boett.Datum halv fem är dock bättre än kvart i, som på AP.
Har faktiskt aldrig ens reflekterat över att det sitter så knasigt!
Jag förstår.Verket är för litet. Du har samma problem på 15400. Cal3120 är byggt för att sitta i en AP som är 39mm. Då ser det ut så här när de snikar i samma urverk i en 41mm-boett.
Ja, de kom för exakt två år sedan. Jättefina. Den stora är dock 15400 stor, dvs 41mm;Även nya utan kronograf väl? 34 och 38 mm så borde kunna funka.
Ett år sedan, men hade faktiskt missat/glömt de fanns i 34 och 38. De kallar dem nya på hemsidan men är väl då ny färg. Och lite keramik såklart. Fint att kronografen också kommer som 38 mm, sitter nog fint på de flesta.Ja, de kom för exakt två år sedan. Jättefina. Den stora är dock 15400 stor, dvs 41mm;
![]()
https://klocksnack.se/threads/ny-girard-perregaux-laureato-ref-81000.49553/
Jan 2016. Det är 2018 nu...Ett år sedan, men hade faktiskt missat/glömt de fanns i 34 och 38. De kallar dem nya på hemsidan men är väl då ny färg. Och lite keramik såklart.