• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min Citizen Aqualand behöver nya packningar

Roger.SWE

Omega
Hej,

Jag har en gammal Citizen Promaster Aqualand C021 som inte är vattentät längre. O-ringen såg fin ut när jag bytte batterier i den. Det är kanske knapparna eller kronan som inte håller tätt? Min urmakare hörde av sig till Citizen. Dem svarade bara att dem inte har några delar kvar till den modellen :(

Finns det någon som kan hjälpa mig att få den vattentät igen? Inte för att jag tänker dyka med den, men det skulle vara skönt att kunna bada och duscha utan att vara orolig.

Tack på förhand.
/Roger
 
C

China

Guest
Du kan pröva att ta kontakt själv med Citizen i Sverige [email protected]. Förklara att klockan har ett stort affektionsvärde för dig, så kanske man kan kan fixa en service eller ordna med delar åt din urmakare. Gör ett försök, så får vi hålla tummarna för att det löser sig.:)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag har mailat dem tidigare och de säger att de inte har delar. Leta runt lite på eBay så hittar du säkert!

JOINT TORIQUE GASKET CITIZEN AQUALAND FOND PLAT + VIS
 
Topp