• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första egna paketöppning

Linkan

Rolex
Äntligen var det då min tur att få köra en egen paketöppningstråd, tänkte då berätta varför jag valt just denna klocka...
Sen jag sålde min Omega Smp i somras så har jag känt att något måste ersätta den. Det har egentligen bara funnits ett märke jag har velat ha men inte kunnat bestämma mig vilken modell man skulle köra på. Har frågat en del här på forumet om sina tankar angående denna klocka som jag nu valde. Alla som haft den kan beskriva ljudet som den gör ifrån sig, tyngden utav boetten påminner en om att man har ett ur på armen, man behöver inte skaka om handen för att veta om den är där.
Nu två st gamla bilder på SMP:n

image.jpg
image.jpg





Härlig sommarklocka det där, vad ska nu kunna ersätta Omegan i höst mörkret? Jo denna skönhet!






image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Det blev ju då en Rolex 17000 oysterquartz! Känslan denna klocka ger mig är lycka och stolthet som att man är nykär igen(förlåt om min sambo läser detta).

Lite teknisk data:
Referens: 17000
Boettmaterial: Stål
Diameter: 36mm
Glad: Safirglas
Uppvridning: Kvarts
Material armband: Stål

Här kommer lite fler bilder på skönheten från hemmet till lägenheten idag!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Tack @Fryken för en smidig affär och en trevlig pratstund
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    182.1 KB · Visningar: 35

Blackmore

Panerai
Grattis! Det där är en klocka som ligger djävligt högt upp på prioritetslistan.

Jag håller med föregående talare om det där med första Rollen.
 
Topp