• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min första Gilt.

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Så var dagen kommen, steget in i vintage träsket är total.
Har länge funderat vad nästa steg skulle vara och det har passerat ett par olika GMT's under åren men aldrig har någon fått mig att få sånna känslor som denna.

Hittade exemplaret i Holland och efter en snabb mejlväxling så var pengarna skickade, till en för mig okänd säljare men med goda vitsord.
Paketet skickades och väntan påbörjades, det gick ett par dagar och paketet hade fortsatt inte rört sig på Holländska postens tracking site.
Försökte mig på att ringa posten i Rotterdam men jag fastnade i telefonväxeln av outgrundlig anledning..

Paketet var sedan försvunnet i nästan en vecka och jag började ställa in mig på en längre väntan och ett bortfall av det jag nyss betalt.
Svenska Posten ville inte kännas vid att paketet lämnats i deras händer och Holländarna skyllde på Posten här hemma.

Men så helt plötsligt i eftermiddags så får jag ett samtal från posten att de har ett kolli till mig, den är återfunnen!

Det som landade var en 1675a från 1965, den behöver ingen närmare beskrivning.
Mitt exemplar är från kvartal 2 1965 och har den lilla GMT-visaren som är ett signum på äldre 1675or.
På insidan tickar ett nyservat cal 1575 på i 19600bp/h .
Den kommer på en riktigt raslig Rolex Mexico Jubilee.


Mitt exemplar är utrustad med en så kallad gilt tavla, det vill säga en tavla med blank lackad yta istället för matt. Tavlorna börjar bli allt mer ovanliga och åtråvärda i bra exemplar då de ofta byttes ut på service mot matta servicetavlor. Min tavla har även toner av Tropic vilket känns riktigt kul då det matchar det tooliga utseendet och känslan klockan förmedlar.

Låter bilderna tala för sig.





IMG_1408.JPG
IMG_1412.JPG
IMG_1407.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Gött Mos! Den var stek het den GMTn, stort grattis! En liten gissning är att den inte blir långvarig :D innan den får ny ägare.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den var ganska cool för att vara "gammalt skit" ;-)
Men snälla, kan jag få en liten "strechbild" på den länken är du snäll? Den ser jäkligt ..... Följsam ut!:)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Det där är så bra.

Drömklocka för mig. De där tavlorna är fantastiska! Riktigt mysig!

Grattis! Hoppas den får stanna ett tag!
 
Topp